Dansen

hey! ik heb een heel kort vraagje: [s]wanneer is het te laat om te beginnen met ballet? is het de moeite om nu nog te starten (17jaar) als je nog nooit in je leven enige vorm van dansen hebt gedaan?

en als het al te laat is;[/s]

is hiphop of videoclip dancing vergelijkbaar met dit?
Youtube video, begint bij 0:14 ofzo
^ mijn groooote idool <3

Ik ben op mijn 16e nog begonnen met ballet, toen was ik al bijna 17. En onze groep varieert ongeveer van 14 tot 18, met nog een vrouw van in de 20 geloof ik en we zijn allemaal vorig jaar begonnen, op een paar meiden na. Het is nooit te laat:)!

Er zitten wel stukken hiphop in ja

ik heb besloten dat ik toch niet zo geinteresseerd ben in ballet (hehe xD)
dus enkel de laatste vraag blijft gelden :stuck_out_tongue:

Ik zou op hiphop gaan

doe jij toevallig hip hop?
zo ja, is het iets dat iedereen kan leren of iets waar je echt talent voor moet hebben om het goed te doen?

Ik heb ooit 1 les hiphop gehad in groep 8 en die gozer was echt chill en iedereen kan dat leren want het was voor school, zelfs op school deden we een keer een hiphop dansen en iedereen kon na 1 of 2 lessen gym het dansje uit hun hoofd (2 uur per les).

waarom worden al die chinezen om de 2 seconde zo wild in dat filmpje? viel me op haha.
OT: is nooit te laat. :slightly_smiling_face:

omdat het wrs een bandje is, of het zijn allemaal fangirls die nog zouden gillen als ze haar neus snoot xD

hip hop dansen is een stuk anders als jouw filmpje aangezien ik het filmpje een beetje soft en slapjes vind…
hiphop is meestal drukker, strakker en sterker gedanst, echt energiek zegmaar.
ballet is weer rustiger en sierlijker… maar komt wel enorm veel techniek en lenigheid bij kijken.

ik denk dat hiphop beter is om later mee te beginnen, dan alle techniek enz van klassiek

zitten wel stukken hip hop in maar die worden slapjes uitgevoerd

Ballet lijkt me zo geweldig, ze maken zulke mooie bewegingen.

het is nooit te laat om op ballet te gaan!
ik ben nu 16 en ben er op mn 14,5 ongeveer opgegaan, maar er zijn er heel veel die zelfs nog als ze over de 20 zijn erop gaan, dus te laat is het nooit!

dat is waar,maar voor ballet moet je veel technieken leren je moet lenig zijn en je moet je iegen lichaam in controle kunnen houden,het is dus heel moeilijk om daar op een latere leeftijd mee te beginnen

Ik ben 76 jaar en wil op ballet haha nee dan ben je al niet zo lenig meer, dus het kan als je nog lenig genoeg bent :stuck_out_tongue:

Ik doe nu ballet,weet niet of jij echt professioneel bedoeld of gwn als hobby. Maar doe het gewoon :slightly_smiling_face: Je kan altijd proberen en als je het niet leuk vind stop je :slightly_smiling_face:. En ik doe ook hiphop en daar moet je echt niet heel technisch voor zijn hoor :slightly_smiling_face: xx