Dansen

Hee meiden,

Is jazzdance en jazzballet hetzelfde?
En kan iemand mij meer vertellen over jazzdance?

Ik ga denk ik (na 2 jaar) weer op dansen, maar ik zat te denken aan jazzdance.

Ik zit ook op jazzdance/streetdance, en ik vind het echt superleuk! Als je in een selectie komt kan je ook meedoen met wedstrijden, dat is echt zo gaaf om te doen. Maar ook ‘gewoon’ dansen is heel erg leuk, lekker ontspannend en misschien krijg je weer nieuwe vriendinnen daardoor!

Ja jazzballet is eigelijk de officiele naam maar ze noeme ook gewoon jazzdance !:stuck_out_tongue:

Ik zit op Jazz, maar het is volgens mij hetzelfde, Jazzdance is gewoon wat hipper woord ervoor.

Jazzdance en jazzbalet is gewoon hetzelfde hoor… het heeft gewoon een hipper naampje.

Nee het is niet hetzelfde.

Jazzdance is meet conditie gericht. Jazzballet is klassiek ballet met hippere muziek en lossere bewegingen.

Ik heb zelf jazzballet gedaan en het is wel een stuk moeilijk dan de jazzdance die ik heb gedaan. Het lijkt wel veel op elkaar, maar jazzdance is vaak grootschaliger en voor jongere doelgroepen bereikbaar.

jazzballet is idd een stuk moeilijker

Ik heb toen ik 9 ofzo was jazzballet gedaan, maar ik had toch niet het idee dat het wat met klassiek ballet te maken heeft xD [of heel moeilijk was]

ik heb paar jaar geleden jazzdance gedaan,
maar of er verschil is tussen die 2 geeen idee :astonished:

Jazzballet is meer klassiek ballet,
en jazzdance is de minder moeilijke vorm,
en daar kan ook een streetdance kant aan zitten.