Dansen?

Hey,
Ik ben 15 en het lijkt me heel leuk om op dansles te gaan. Nu is 15 heel jong, en dat weet ik ook wel maar ik heb het gevoel dat het ‘te oud’ is om op een nieuwe sport te gaan ofzo. Ik denk dan dat ik met allemaal mensen zit die elkaar super goed kennen en allemaal al heel goed kunnen dansen en dan kom ik daar aanzetten. Ook samen met een vriendin gaan is wat lastig aangezien ik net verhuisd ben en ik hier niemand ken die ook graag wil dansen (en het zou het niet minder ongemakkelijk maken). Ik ben ook niet zo SUPER sociaal dus in een groep met mensen komen die elkaar kennen vind ik nooit zo heel leuk (maar komt vaak toch wel goed). Iemand tips, ervaring of een mening?

Heee,

Ik snap je helemaal. Zelf zit ik al bijna heel mijn leven op dansen in steeds dezelfde groep en ik kan nog steeds niet heel goed opschieten met de groep. De reden dat ik op dansen blijf, is dat ik enoorrrmm veel van dansen houdt en het ook echt niet opgeef omdat ik niet zo goed met de groep kan opschieten. In de groep boven mij, komen er steeds mensen op van 17 jaar oud, dus je bent ook zeker niet te oud. En je zegt dat je bang bent dat je het niet zo goed kan als de rest. Dat snap ik. Maar je moet onderaan beginnen. En geloof me, ik heb nu meiden in mijn groep zitten die al 8 jaar op dansen zitten en nog steeds niet weten hoe je moet tellen op een liedje. Dus als je denkt dat je er niks van gaat bakken, geloof me, je gaat het super doen. (als je erop gaat natuurlijk)

xxx
charlotte

Ik zou het vooral gewoon doen! Vriendschappen komen vanzelf, en oké misschien is het aan het begin een beetje ongemakkelijk met onbekende mensen maar soms moet je ook een ‘risico’ nemen, en je weet waar je het voor doet. Als je er eenmaal een tijdje op zit zul je blij zijn dat je het op die ‘late’ leeftijd (in mijn ogen super jong maargoed :bowing_man: ) toch heb besloten.

Ah ik ken je probleem, ik ben op mijn 15e ook nog op dansen gegaan. Ik ging dan wel met een vriendin mee, maar daar heb ik eigenlijk helemaal niks aan gehad in die les. Wel had ik het geluk dat ik in een hele sociale groep terecht kwam en ze praatten gelukkig de hele tijd tegen mij. De 1e les is misschien een beetje awkward maar als je de groep leert kennen en zij jou leren kennen wordt het hartstikke leuk! Waarschijnlijk zal je danslerares je ook wel voorstellen en je goed helpen. Je hoeft echt niet bang te zijn dat mensen heel veel beter dan jij zijn, want dat zal in het begin even zo zijn maar je groeit er heel snel in!

Beetje random, maar op wat voor dans zit je?

-

Gewoon gaan inderdaad! Je begint inderdaad wel veel te laat als je echt heel goed wilt worden, maar je kan zeker gewoon langs gaan voor een leuke les. Super gezellig joh en die meiden daar zijn vast ook hartstikke aardig ! Succes xxx

Beetje late reactie van me, maar allemaal heel erg bedankt :slightly_smiling_face:
Ik wist niet dat er zoveel mensen nog ‘laat’ zijn begonnen met dansen en ik ben nu ook al opzoek naar een leuke dansstudio in de buurt. Hopelijk wordt het wat :wink:

xx