Ik dans nu al bijna 9 jaar, jazz ballet, en het is me opgevallen dat ik het minder lang kan volhouden als de rest. Dansen we op een uitvoering? Ik snak voortdurend naar adem, eindig met een droge keel en moet eerst een minuut of tien op adem komen. De rest van de groep? Die kan nog wel een poos door dansen en hijgen een klein beetje na. Het irriteert me best wel dat ik het niet lang kan volhouden. Vooral nu we meer de hiphop kant op gaan en alles snel en strak moet. Dit vergt zoveel inspanning en adem van mij dat ik gewoon knock-out ben na een uurtje dansen terwijl we eigenlijk echt niet zo’n moeilijk of zwaar dansje hebben. Ik fiets elke dag acht kilometer heen en acht kilometer terug, dat maakt zestien kilometer per dag. Naast dansen rij ik ook een keer per week paard. In de eerste klas had ik vier uur gym, nu slechts twee uur. Ook met hardlopen snak ik naar adem maar volgens de dokter is dit een andere soort sport en moet ik dit opbouwen met conditie. En juist daarom snap ik niet waarom ik dit met dansen heb. Mijn long inhoud is voor de mensen die het willen weten ongeveer 3000 dus 3 kilo geloof ik en mijn bloeddruk is altijd al aan de lage kant geweest voor de mensen die dat willen weten ;p. Astmatische bronchitis is al sinds mijn 2e vastgesteld.
Ik vraag me af of meer dit hebben. Dit is een filmpje van onze dans van twee uitvoeringen terug, en dat vergt dus veel inspanning voor mij ineens: - YouTube