Dansacademie?

Hoi!

Toen ik 13 jaar was had ik altijd 1 keer per week dansles(streetdance) Ik vond het echt super leuk en ik wist toen zeker dat ik dat de rest van mijn leven wou doen. Maar na ongeveer een halfjaar/jaar gingen mijn beste vriendinnen eraf en zat ik in een hele vervelende groep en toen was ik er ook maar af gegaan. Vanaf dat ik op dansen zat volgde ik er wel alles over en droomde ik er altijd van om professioneel danseres te worden. Alleen ik durfde daar denk ik niks mee te doen.

Nu ging ik laats weer een paar danslessen volgen: streetdance, modern en ballet. En ik vond het echt weer zo leuk en alles lukte ook heel goed, het ging gewoon gemakkelijk. Nu wil ik eigenlijk wel heel graag nog naar een danscademie. Ik ben bijna 17 jaar en ga volgend jaar een opleiding doen. En dit is het enige wat ik zeker weet dat ik heel graag wil. Maar het probleem is de enige dansopleiding die ik kan volgen is lucia marthas en de auditie is deze zondag al!

Nu weet ik niet goed wat ik moet doen, want ik weet dit ook nog maar net. Misschien dat als ik naar de school zelf toe ga, dat ik nog mee zou mogen doen? Alleen misschien ga ik dan wel helemaal af, aangezien ik niet veel ervaring heb en ik al die technische pasjes niet kan. Ik ben bang dat de rest al heel goed is en ik misschien wel heel erg voor schut zou staan.

Wat zouden jullie doen als jullie mij waren?

Heeel erg bedankt!

Ik denk dat je al een beetje te laat bent, je moet keihard trainen voor die audities. Ook is een auditie niet alleen dansen, maar ook zingen. Kun je dit? Ik wil je, net zoals het meisje hierboven, niet ontmoedigen, maar je moet gewoon echt zó goed zijn om daar te worden aangenomen. Een vriendin van mij zat op de zaterdaggroep van Lucia Marthas, ze kan echt ontzettend goed dansen en heeft ook auditie gedaan voor de opleiding maar is niet aangenomen. Kun je niet kijken of je op zaterdag bij Lucia Marthas kunt dansen? Je hoeft hier geen auditie voor te doen (geloof ik) en krijgt allerlei soorten dansen op één dag. Ik ben weleens mee geweest en het is super leuk, misschien is dit een oplossing. Het heet geloof ik oriëntatiegroep. Zij deed, net als de meisjes van de opleiding, ook mee aan de optredens!

Bedankt voor de reacties!
Als ik inderdaad realistisch nadenk, weet ik ook wel dat het mij nu nog niet lukt.
Ik heb wel een voordeel dat ik echt lenig ben (ik kan split/spagaat/bruggetje) En ik heb jaren op theater gezeten, waardoor ik wel goed kan acteren:) (Ik weet alleen niet of dat wat uitmaakt) zingen kan ik alleen niet echt goed, ik zing niet vals maar ik zou ook nooit een super goede zangeres kunnen worden.

Is het nog mogelijk om een professionel danseres te worden, of ben ik echt te oud? Als ik een jaar lang heel hard zou trainen misschien dat het dan lukt? Maar dan ben ik ook al 18 en misschien is dat wel veel te oud. Ik weet niet meer goed wat ik moet doen…:frowning_face:

Ik zou als ik jou was gewoon door blijven dansen, wie weet wat er in de toekomst gebeurd!

De zus van mijn beste vriendin heeft ook bij Lucia Marthas gedanst, je moet wel echt opvallen tussen de mensen. Maar je kan het altijd proberen, wat heb je nou te verliezen? (:

Bedankt!
Maar kennen jullie Timor Steffens ook? Want hij is ook een professioneel danser en echt heeel erg goed en zelfs in alle stylen wel! Alleen hij begon ook pas op zijn 18e met dansen. En daarom kreeg ik dus een beetje hoop, want ik dacht als het hem lukt dan is het wel mogelijk, toch? Maar ik kan mij ook moeilijk voorstellen hoe hij dat ooit gedaan heeft… (btw ik ben 16, bijna 17)