dans op youtube leren

haai.

ik was laatst een beetje rond aan het kijken op youtube en toen kwam ik dit filmpje tegen:
http://www.youtube.com/watch?v=0e4EbDU_mJ4

ik vind het zooo gaaf.
ik wil het mezelf graag aan leren.
maar het gaat zo snel.
(ik ben namelijk niet heel goed;))

maar nu was mijn vraag of iemand zin had (die zo’n dans zichzelf wel snel aan kon leren) de dans stappen aan wilde uitleggen. (het liefst met een filmpje.)

zo niet.
weet je dan nog een leuk dansfilmpje met de dancesteps er al bij?

kus

iemand?

HEejj
Ik dans zelf, maar ik heb geen zin om dit aan te leren.
Sorry…
Maar kan je niet gewoon het filpje op pauze zetten, en dan verder gaan??
Dat lijkt mij toch het makkelijkst:)
Succes!!!

Ga op dansles.

zet gewoon steeds op pauze?

ik zit al op dansles, en dat is leuk. maar het gaat zo traag.
ik wil graag 3x per week op dansles maar dat vind mijn moeder te duur en er is niks in de buurt behalve die dansles (1x in de week)

en om het heel de tijd op stop te zetten…
dat heb ik geprobeerd. dat gaat echt niet:O

x

Ookal zit je niet op dansles, dit is gewoon aan te leren, je moet gewoon beetje soepel bewegen. En idd steeds op pauze zetten. (:

ik heb deze aangeleerd; (ik heb eerlijk gezegt wel 2 jaar op dansles gezeten ookal denk ik niet dat het verschil maakt)

http://www.youtube.com/watch?v=Qn_DmFJGpsE

Ik vond dat dus ook met die dansles, veelste langzaam & saai.
Ik improviseer altijd wat als ik dans, vind ik zó leuk. (:

Die dansers leren de geografie ook niet in één keer hoor. (:

@xBambi: nee, dat snap ik ook wel. maar om het elke keer op stop te zetten. daar werd ik gek van.
ik deed serieus om 2 pasjes te leren een kwartier. halloooo.

x

hmm… ik denk dat ik er ook zolang over zou doen x’] Maar ik denk dat de enige manier echt het steeds op pauze zetten is…

Ik deed het vroeger ook altijd, mezelf dansjes aanleren van filmpjes. Gewoon steeds 2 of 3 pasjes een paar keer bekijken op het filmpje, dan na proberen te doen, nog een keer bekijken en dan weer na doen, en zo langzaam het filmpje af gaan, dat gaat het snelst en makkelijkst, en zo kan je het op je eigen tempo doen net als in een dansles. Je moet goed letten op voet werk eerst, en daarna wat ze met hun handen doen, dus in delen verdelen laat maar zeggen.

hoop dat je het een beetje snapt?
zo doen ze het over het algemeen ook in dansles :slightly_smiling_face:

thanks.

ik zou het sowieso niet proberen te leren, zeker als je geen techniekles dans volgt (ballet of jazz) ten eerste maak je makkelijk een verkeerde beweging waar je een blessure aan over kan houden doordat je iets in het filmpje niet goed zag, als tweede maakt het natuurlijk veel lawaai in huis en kan je perongeluk dingen kapot maken…

Als je het toch wilt leren: zorg voor genoeg ruimte, ga niet in je kamer oefenen want dat maakt alleen maar herrie en probeer het pasje voor pasje erin te stampen. en oja, kijk goed naar hoe alle bewegingen moeten, want als je bijv. een draai verkeerd doet kan dat echt heel veel pijn aan je knieën gaan doen (ja ik heb er ervaring mee, niet omdat ik YT na deed maar omdat ik naast mijn eigen dansles geen techniekles doe en dus niet zo goed ben in pirouettes maken :stuck_out_tongue:)

Je kan dit jezelf wel aanleren hoor.
Je moet gewoon héél veel oefenen, en probeer ook filmpjes te zoeken op youtube voor bepaalde technieken enzo. Niet steeds alleen deze gaan doen.

het valt heel erg mee hoe moeilijk dit is… je moet het geduld ervoor hebben! (dat is ook een deel van leren dansen)

Langzaam stukje voor stukje en gewoon veel, heel veel oefenen.

Ik zat op dansen…maar dit is niet mijn dansstijl…sorry

Dit is een hartstikke oud topic, ik denk niet dat ze nog hulp nodig heeft.