dankzij mn vriendinnen mn usb kwijt...wat te doen?

heey,
vandaag zat ik gewoon rustig te werken, ik moest iets printen en toen ik terug kwam was ineens mn etui weg. ik vraag aan 1 van mijn vriendinnen of zij hem heeft zij zegt nee. dus ik loop weg en toen zei ze ineens dat ze hem wel had. een andere vriendin pakt mn etui af en gaat ermee gooien terwijl hij open staat. dus ik kon alles weer oprapen. toen ik thuis was kwam ik erachter dat ik hem kwijt was. dus heb ik dit tegen mn ouders gezecht en een mailtje naar onze mentor gestuurd. maar nu weet ik niet wat ik moet doen…ik heb alles erop staan en ik ben echt super boos op ze.
help me!!?

ja snap ik toch bedankt voor de tip. ik heb al tegen ze gezecht dat ze kunnen helpen met zoeken.

*gezegd*

Het heeft niet echt nut het op girlscene te zetten want wij kunnen je niet helpen.
Gewoon morgen rondvragen.

ik zou in eerste instantie niet heel boos op ze worden, meiden van jouw leeftijd zijn vaak niet zo… vooruitdenkend. Maar je mag ze gerust zeggen dat je het niet fijn vind dat ze aan je spullen zaten en dat daardoor nu je USB kwijt is. En dan kan je zeggen dat je hoopt dat jullie hem samen vinden, en dat jullie anders nog wel kijken hoe je aan een nieuwe komt. (op die manier zeg je wat je vindt, maar je zegt niet direct dat zij een nieuwe voor je moeten kopen bijv. Maar dat vind ik vanzelfsprekend.)
Het is goed dat je ouders een mailtje hebben gestuurd, maar blijf er wel aan denken dat ze het niet expres deden en dat ze het niet deden om je te pesten. (en dat ze nog een paar jaar bij je op school zitten dus echt ruzie maken om een usb is het niet waard. Dat kan je trouwens ook zeggen, dat je vriendschap belangrijker vindt dan zo’n usb maar dat het toch vervelend is.). Als zulke dingen vaker voorkomen en als ze zich gewoon als slechte vriendinnen gedragen moet je zo snel mogelijk op zoek gaan naar meiden die wel aardig en leuk doen, dat verhelpt een boel ellende.
Hopelijk helpt het een beetje, het is natuurlijk vervelend maar het is niet iets om een grote ruzie over te beginnen.

Voortaan een back-up maken.

Wel erg kinderachtig van ze.
Ik zou gelijk vandaag terug gaan naar dat lokaal om te kijken of hij er nog ligt en anders aan de medewerker die daar zit vragen of hij is gevonden. Daarna naar de conciërge gaan om te vragen of hij hem heeft.
Anders is er niks aan te doen helaas.

we hebben het al wel bijgelegd, en m’n usb is terecht. in dat mailtje heb ik ook niet gezecht wie het was omdat ik wel boos was maar het zijn toch m’n vriendinnen.

een backup van een usb? Op een usb staan toch juist allemaal documenten die op een ander apparaat stonden of heb ik het nou helemaal fout?

Op sommige schoolcomputers kun je niks opslaan en dan slaan mensen het op op een USB, het staat dan dus nergens anders. Ik dacht dat ze dat bedoelde, want als je alleen je USB kwijt bent en niet al je documenten dan zou ik niet eens dagen blijven zoeken maar gewoon voor 5 euro een nieuwe kopen.

Edit: fijn dat hij terecht is!