Dance 4 Life

Hoi allemaal!

Ik vroeg me af…
bij wie op school doen ze allemaal mee aan Dance 4 life? doe jij zelf mee? en op welke plek staat jullie school?

en heeft iemand nog ideeën voor leuke acties?

x.

Bij mij op school, alleen de eerste en de tweede klas.

Doen alleen 1e & 2e klassers mee of is het alleen voor de 1e en 2e klassers?

[dubbele post]

onze school doet ook mee, en heeft vorig jaar ook nog gewonnen geloof ik

een vriendin van mij,
die gaat op de basisschool een oproep doen dat alle leraren hun kinderen moeten vragen 5 flessen mee te nemen.
en mn vriendin gaat ze dan inleveren en krijgt er dan geld voor voor dance4life,

de onozelste dingen kunnen dus werken :grinning:

oke wat IS het? kun je eraan mee doen dan?

Sorry! Dat was ik even vergeten erbij te zetten. Hier wat info:

Dance4life biedt een uitdagend en inhoudelijk scholenproject met persoonlijke, interactieve en emotionele elementen die passen bij de belevingswereld van jongeren: schools4life!

Schools4life is een jaarlijks terugkerend project voor scholen en klassen van alle niveaus binnen het voortgezet onderwijs. Het is geschikt voor alle niveaus en er is divers lesmateriaal beschikbaar. Het lesmateriaal kan behandeld worden in lessen zoals: biologie, ckv, Nederlands, maatschappijleer, verzorging, aardrijkskunde of in mentorlessen.
Het project vindt jaarlijks in een vaste periode plaats, namelijk vanaf half september t/m 1 december. Scholieren wereldwijd, in 30 verschillende landen, komen dan in actie om de wereldwijde verspreiding van hiv en aids een halt toe te roepen.

Schools4life bestaat uit vier vaste elementen:

1. INSPIRE: de scholentour
    Schools4life begint op school met een aanstekelijke introductie, die jongeren motiveert en inspireert om zich in de problematiek te verdiepen, vooroordelen en misverstanden uit de weg te ruimen en taboes te doorbreken. Drie dance4life tourteams zullen vijf weken lang door heel Nederland toeren om de deelnemende scholen te bezoeken. Zij geven dan een voorstelling van 90 minuten met een mix van informatie, live drums, indringend beeldmateriaal, muziek, dans en persoonlijke verhalen van jongeren (uit binnen- en buitenland) voor wie hiv en aids deel uitmaakt van hun leven.

2. EDUCATE: lesmateriaal
    In een aantal lessen (minimaal 1 tot maximaal 3) ontdekken jongeren hoe complex de bestrijding van hiv en aids is, worden ze geconfronteerd met dilemma’s en leren ze hoe ze succesvolle geldinzamelingsacties op kunnen zetten. Dit gebeurt onder meer met het interactieve, online lespakket www.lessons4life.nl
    Voor leerlingen uit de bovenbouw is er aanvullend lesmateriaal beschikbaar, bestaande uit een dvd met bijbehorende lesbrief.

3. ACTIVATE: geldinzamelingsacties (act4life)
    Vervolgens daagt dance4life de scholieren uit hun eigen talent en creativiteit in te zetten om in actie te komen en geld in te zamelen voor hiv- en aidsbestrijdingprojecten. Zo ervaren jongeren hoe succesvol ze kunnen zijn en hoe leuk het is om bij te dragen aan een betere wereld, zonder hiv en aids.

4. CELEBRATE: dance4life event
    Schools4life sluit af met het sensationele dance4life event. In alle deelnemende landen komen de actieve scholieren op de zaterdag voor Wereld Aids Dag bij elkaar en dansen gezamenlijk, verbonden en zichtbaar voor elkaar en de wereld via een live satellietverbinding. Zo vieren de jongeren wereldwijd hun successen en delen deze in een uniek moment van mondiale verbondenheid en solidariteit.

Planning 2010
13 september t/m 15 oktober: de scholentour
September, oktober: lesmateriaal
September, oktober, november: act4life
27 november: dance4life event in Ahoy Rotterdam ← vooral dat is erg leuk met veel artiesten & het wordt ook uitgezonden op tv enzo. :slightly_smiling_face:

Oke, vet! Wij waren tweede de vorige keer.
Goed idee! dankjewel! :slightly_smiling_face:

We hadden afgelopen vrijdag voorlichting en het was echt leuk :grinning: dansje leren enzo haha
alleen sommigen gingen weg, heel respectloos

De groep met veel klassen voor ons hoorden we, was aan het praten toen een meisje haar verhaal vertelde dat ze iedereen was verloren aan aids… toen gingen ze er dus doorheen praten! Mensen van dance4life zeiden ‘‘het betekent heel veel voor ons, dus alsjeblieft stil zijn en anders kun je beter weg gaan…’’ toen ging de halve groep weg!
Nah, hoe triest kun je zijn

Hebben wij ook gehad, echt leuk he! :slightly_smiling_face:
oh idd echt respectloos… :'s
ben je van plan om mee te gaan doen? :slightly_smiling_face: