Hi!
Damn the consequences gaat over vier meisjes, die op het eerste gezicht heel verschillend lijken. Maar gaandeweg zul je ontdekken dat ze wel degelijk het één en ander gemeen hebben.
Verder ga ik niet te veel verklappen, lees snel verder als het je leuk lijkt!
Ik schrijf mijn verhaal op mijn blog. Dit doe ik omdat mijn hoofdstukken best lang zijn en ik dit overzichtelijker vind voor zowel mezelf als voor de lezer.
Hier een voorproefje van het eerste hoofdstuk. Het hele hoofdstuk kun je lezen op mijn blog. Deel 2 van hoofdstuk 1 komt op gs te staan als de reacties positief zijn. (:
Laat me weten wat je ervan vindt!
1. New in town
Met haar fiets aan de hand liep Emily door het overvolle fietsenhok. De metalen rekken links en rechts van haar waren volgepropt met fietsen. Terwijl ze rondkeek, opzoek naar een lege plek, struikelde ze bijna over een schooltas, die midden in het gangpad stond. Net toen ze dacht een plek te hebben gevonden waar haar fiets nog net paste, haalde iemand met een knalgroene fiets haar van achteren in en pikte de ruimte in. Emily keek de jongen boos aan, maar toen deze dit niet scheen op te merken, zeulde ze verder met haar fiets.
Zenuwachtig, wat een vervelend gevoel was dat toch. Wat nu als ze geen plekje meer voor haar fiets kon vinden, en ze te laat kwam in haar allereerste les? Dat zou vreselijk zijn, vond ze, en ze ging sneller lopen.
Toen ze eindelijk haar fiets tussen twee anderen had geduwd, hing ze haar tas over haar schouder en liep het fietsenhok uit. ‘Kijk uit!’ Hoorde ze opeens rechts van haar. Ze kon nog net opzij springen, zodat ze niet werd aangereden door twee jongens op een scooter.
Emily liep over het brede stenen pad naar een groot, bakstenen gebouw. Weldon College, stond er met grote letters boven de brede, openstaande deuren. Ze stopte even om het gebouw te bekijken, voordat ze naar binnen liep. De school had vier verdiepingen, heel veel ramen en een plat dak. Een typisch schoolgebouw dus. Snel voelde ze nog even aan haar haar, om te checken of het nog goed zat, waarna ze naar binnen liep.
De verhuizing was nu een week geleden, en vandaag was haar eerste schooldag op haar nieuwe school. Emily stond in een enorme hal, waar tientallen scholieren rondliepen. Ze namen de trap naar boven, gingen via een brede gang aan de rechterkant naar de kantine of stonden bij hun kluisjes. Het Weldon College was klein vergeleken met de school waar Emily een paar weken geleden nog op zat. Toch was het de grootste school in de hele stad. Er heerste dezelfde sfeer als op haar oude school. Stelletjes die hand in hand liepen, meisjes die roddelden bij de kluisjes en jongens die indruk op elkaar probeerden te maken in de kantine, eigenlijk was het op elke school precies hetzelfde.
Maandag, eerste uur. Aardrijkskunde. Lokaal 2.18. Emily had haar rooster uit haar hoofd geleerd. Ze haatte het om de hele tijd in haar agenda te moeten kijken welke les ze had en naar welk lokaal ze moest. Daar ging ze zo van stressen. Ze sloot achter een aantal andere leerlingen aan en liep de trap op naar de tweede verdieping, omdat ze aannam dat lokaal 2.18 op de tweede verdieping was. De lokalen zouden wel logisch genummerd zijn, toch?
Het duurde even, maar uiteindelijk vond ze het juiste lokaal. Ze was nog net op tijd ook. Ze vond een vrije plaats, dicht bij het raam, en ging zitten. Niet veel later kwam de leraar, een kleine man van middelbare leeftijd met lichtgrijs haar, binnen en sloot de deur van het lokaal achter zich. ‘Ik zie dat we vandaag een nieuwe leerling in de klas hebben.’ Zei hij terwijl hij in Emily’s richting keek. ‘Emily is het zie ik?’
Emily kreeg een kleur toen ze voelde dat iedereen naar haar keek en knikte verlegen. Een nadeel van een kleinere school: de leraren kennen meer mensen, en merken het dus ook op als je nieuw bent.
‘Welkom!’ Riep de leraar iets te enthousiast. ‘Ik ben meneer Heling, docent aardrijkskunde. Ik hoop dat je het op het Weldon College naar je zin zult hebben.’