Hey people!
Ik ben zo ontzettend stom bezig, en nu zit ik helemaal vast. Daarom zou ik graag de hulptroepen willen inschakelen. Ik zal mijn verhaal zo kort mogelijk proberen te houden:
Ik heb/had een goede vriendin. Hartstikke lief enzo. In de zomervakantie ging ik naar Texel, zij kwam voor 2 nichtjes logeren. Toen liet ze zien hoe ze eigenlijk was. Ik kende haar altijd als een prettig gestoord meisje zoals ik, dat vond ik altijd zo leuk. Maar toen ze dat weekend bij mij logeerde was ze echt gestoord, maar niet meer zo prettig… Héél druk en dominant, ondankbaar tegenover mijn ouders etc.
Zodra ze weg was kreeg ik de wind van voren van mijn ouders, en ik realiseerde me dat ik haar toch nog niet zo goed kende als ik had gedacht…
Ze stuurde me nog wat sms’jes en voice-mail, maar ik kwam niet echt aan reageren toe. Bovendien wist ik niet wat ik moest zeggen; ‘het was heel gezellig, fijn dat je er was!’ zou niet echt passen.
Sinds dien zie ik haar niet echt meer (ze heeft eindexamen gedaan dus zit niet meer bij mij op school). Ik zag haar 1 keer bij een vriend van me (het is zijn zus), en toen kon ik niet anders dan ontlopen. Ik wilde nog iets zeggen, maar ik was bang voor vragen.
Ze is ook nog een keer op school geweest, maar toen deed ik alsof ik haar niet zag.
Inmiddels is mijn schuldgevoel gestegen als een raket, en steeds wil ik haar een bericht sturen, maar ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen.
Nu zit ik helemaal vast: ze heeft een hele partij vrienden uitgenodigd voor een Sinterklaas feest, en mij ook. Als ik niet kom is het zo jammer, want al die vrienden mag ik ook heel graag, maar als ik wel kom is het ineens zo out of the blue, nadat ik haar al die tijd genegeerd heb, en zo gemeen tegen haar was.
Iemand wijze raad? I feel so stupid right now