damesvoetbal

Hee meiden!
Ik zit er over na te denken om op voetbal te gaan. Ben 19 jaar en heb verder nooit op voetbal gezeten maar vind het leuk om te doen, werk op een BSO en voetbal daar graag met kinderen en krijg vaak te horen: Zit jij op voetbal? dus denk dat ik er wel aanleg voor heb:P
Daarnaast zou ik graag wat meer sociale contacten willen hebben!

Nu de vragen aan jullie:

• Kan dat nog, op je 19de op voetbal?
  • Zit er iemand op voetbal en hoe vind je dat?
  • Iemand een leuke vereniging in Amsterdam?:slightly_smiling_face:
  • Hoe vaak train je, wat zijn de kosten?

Alle info is welkom en alvast bedankt!

Haha ik woon ook in Amsterdam.
Ik ken veel meisjes die op voetbal zitten en die vinden het gewoon leuk.
En qua club, hangt er van af waar je woont oost, west, noord, zuid.
Je hebt heel veel clubs, ik zou gewoon bij jou in de buurt kijken.

Dankjullie voor de reacties. Ik ga morgen denk even bellen naar een vereniging in de buurt:) Is het dan ook zo dat je na voetbal meestal nog even in de kantine met zn alle gaat zitten of verschilt dat dan ook per team? Heb nooit op een teamsport gezeten vandaar dat ik er niks over weet haha:P

Uh mijn zus is ook pas later op voetbal gegaan. volgens mij was ze toen nog ouder dan dat jij nu bent. en bij haar in het team waren er meer die pas later op voetbal zijn gegaan. dus dat is echt niet raar ofzo.
verder weet ik het niet, want ik zit zelf niet op voetbal en ik woon ook niet in de buurt van amsterdam. :stuck_out_tongue:

Ik heb toen ik 9 of 10 was gevoetbalt. Drie jaar ongeveer. De teams werden veranderd en veel minder leuk, dus ben er mee gestopt. Ik zou nu graag weer gaan voetballen, maar ik weet helemaal niks meer van de techniek of zo. Je komt dan ook zomaar in een team wat al lang bij elkaar zit, dus ik doe het maar niet…

Maar natuurlijk kun je op je 19e nog gaan voetballen, dat is voor iedereen anders. Wat er allemaal in Amsterdam zit, ik heb geen idee!

Nou morgen mijn eerste proefles:) ben benieuwd…

Er is juist veel vraag naar dames! (18 +)

• Kan dat nog, op je 19de op voetbal?
    Tuurlijk! Bij mij komen er ook nog vaak genoeg meiden een avondje meedoen

• Zit er iemand op voetbal en hoe vindt je dat?
    Ik doe onderhand alweer 10 jaar voetbal & ga er nog steeds met heel veel plezier heen!

• Iemand een leuke vereniging in Amsterdam?
    Ik kom uit Regio Rotterdam, dus ik heb geen idee!

• Hoe vaak train je, wat zijn de kosten?
    Ik train 2 keer per week, de kosten zijn per vereniging verschillend.

Per team verschilt het of je nog even in de kantine gaat zitten. Ik ga zelf vaak nog even wat drinken in de kantine met de meiden, ook gaan we vaak gezellig naar een wedstrijd bijv. het Nederlands elftal of uiteten.

Heel veel plezier morgenavond!

waarom zou het niet kunnen?

gaan met die banaan :upside_down_face:

@ Sturbucks dankje voor je info!! Ik ga wel al in een team die “goed” zijn dus ben echt heel benieuwd:) Hoop dat het leuke meiden zijn en een klik heb!

Leuk dat je ook wil gaan voetballen! Ik voetbal inmiddels ook al een tijdje (jaar of 8 ).

Belangrijk bij voetbal is dat je een team bent. Over het algemeen (in mijn eigen team) voetbalt iedereen al vrij lang, en kent iedereen elkaar vrij goed, omdat er qua teamwisseling binnen mijn club geen ruimte is, aangezien we daar niet genoeg meiden voor hebben. Het belangrijkste binnen een team is niet eens of je mee kan komen of niet, maar hoe je door de groep opgenomen wordt.
Ik denk daarom dat je gewoon eens moet meedraaien, om te kijken of het een sport / leuk team voor je is! En als jij er plezier in hebt, dan lijkt het me geen probleem toch? :grinning:

@ NobodyKnows
Thnx, ja opgenomen door de groep vind ik ook het belangrijkst anders is het ook niet meer leuk! Word al een beetje zenuwachtig voor morgen maar ben wel sociaal opgesteld dus hoop dat het een leuke avond wordt. Heb geen kicks dus denk dat ik wel een paar keer zal vallen haha.

& wat leuk om te horen dat er meiden zijn die al zo lang voetballen!

Het komt vast wel goed, het is ook maar net hoe mensen ingesteld zijn…

Het kan wel lastig zijn, als iedereen elkaar vrij lang kent. Wij hebben ooit een nieuw meisje in ons team gehad, maar die kon ook écht niet voetballen (ze mocht van haar moeder op maar 2 sporten, vrij sneu…). Tsja, dan zijn er een aantal die heel bitchy kunnen zijn. Ik vond het zelf alleen maar sneu voor haar en probeerde haar wel te helpen, maar na een seizoen is ze toch maar gestopt.
Als jij gewoon jezelf bent en er het beste van maakt hoef je daar vast niet aan te twijfelen. Een speelster extra is nooit verkeerd!

Ik ben vorig jaar gestopt met voetbal. Ik heb vanaf me 6e tot 15e gevoetbald, bijna 9 jaar. Het probleem is dat als je 19 bent dat je het echt moet kunnen. Ik heb het kunnen leren maar als je 19 bent is het daar een beetje te laat voor. Bij welke club ga je het proberen? Woon ook in amsterdam namelijk.

@snoopyloverais
Bij de club waar ik had gebeld zeiden ze dat het niet een vereiste was om het goed te kunnen of dat ik ervaring nodig had. Ookal zeg ik het van mezelf: ik kan wel wat voetballen, ken de regels alleen nog niet op en top:P

Ik note je even met welke voetbalvereniging ik ga!

• Kan dat nog, op je 19de op voetbal? - Tuurlijk, ik voetbal ook & ben op m’n 15 begonnen, ik ben niet het beste van m’n team, maar geeen probleem![color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]- Zit er iemand op voetbal en hoe vind je dat? Ik zit dus op voetbal en ik vind het erg leuk, nog steeds.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]- Iemand een leuke vereniging in Amsterdam?[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue] [color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]- Hoe vaak train je, wat zijn de kosten? Wij trainen 2 x per week en 1 wedstrijd.

Succes!

Kzit zelf op voetbal en op je 19 kan je je aansluiten bij een damesploeg, meestal train je 2 a 3 keer per week + als je dat wil mag je een match spelen. De kosten verschillen van ploeg tot ploeg maar het is minimum 100 euro.

Zeker proberen, is superleuk