Daklozenkrantverkoopster interviewen, ja of nee?

Haaj meiden,

Ik heb misschien, op het eerste gezicht, een nogal raar plan , waar ik jullie mening over nodig heb. Het zit zo: Ik moet voor mijn vak filosofie een persoon interviewen. Echter niet uit de familie of uit je kenissenkring. Het moet een persoon zijn, met een verhaal erachter. En nu sinds een halfjaar, staat er een daklozenkrantverkoopster bij de Aldi ( daar woon ik vlak bij ). Het is een buitenlands meisje, ongeveer dezelfde lengte als mij, van ik schat achttien jaar. Omdat ik vaak daar iets haal, zeggen we elkaar altijd gedag als ik naar school fiets & weer terug fiets. Ze is heel aardig, en het is eigenlijk natuurlijk heel triest dat ze daar elke dag moet staan, vooral afgelopen winter toen het zo koud was! En nu zit er over te denken om haar dus te interviewen ( desnoods voor wat geld). Ze spreekt niet zo goed Nederlands, maar dat maakt niet uit. Ik vind het wel een beetje eng om haar ervoor te benaderen, moet ik zeggen. Onzinnig plan, of niet? En zo niet, tips om de interview aan te pakken?
Geef alsjeblieft je mening!
x.

Nee, ik vind het juist een goed plan.
En zij waarschijnlijk ook.
Succes!

Goed plan! Is wel een persoon met een verhaal erachter.
Ik interview zelf ook voor de schoolkrant. Ik zou een paar richtvragen (wat je dus ongeveer wilt weten) stellen en op een antwoord doorvragen als je daarin iets interessants ziet. Het handigst is het om het op te nemen met een recorder want schrijven is irritant.

Goed plan!
Ik denk dat zij het ook leuk vind als er iemand interesse in haar toont & jij hebt een persoon met een verhaal erachter.
:slightly_smiling_face:
Ik zou geen diepe gesprekken gaan voeren, maar probeer het luchtig te houden.
Hou je me op de hoogte?
x

Dankjee voor jullie aanmoedigingen! =)
Ik ben het daarnet wezen vragen aan haar, en raad eens, ik mag haar maandag interviewen! Ze spreekt alleen wel heel gebrekkig Nederlands, maar met gebaren etc. moet het wel lukken hoop ik!
Ik vertel dinsdag wel hoe het ging ^ ^!
x.

Super! :dance1:

Ik zou het dan wel normaal schrijven.

Dakloze krantenverkoopster.

Wel een goed idee…

Ik snap nooit dat ze daar gaan staan. Tenminste ik heb nog nooit iemand zo’n krant zien kopen. En zo’n jong meisje kan toch wel een beter baantje vinden? Oppassen of schoonmaken. Het lijkt mij dat dat beter verdient.

Maar trouwens wel een goed idee verder

eeuh, die mensen mogen niet werken volgens mij, omdat ze uit een asielzoekerscentrum komen (:. Want ze hebben dan nog geen verblijfsvergunning.

Heel goed plan! Dat meisje zal zeker wel een verhaal hebben succes (:

Veel succes, ben benieuwd! :grinning:

een dakloze-krantenverkoopster is wat anders dan een daklozenkranten-verkoopster xd… voor zover ik weet
------

maar ik vind het wel een goed idee =)