daglenzen in lenzenvloeistof

Ik zou graag soms mijn daglenzen in de middag uit doen om even te slapen en ze dan savonds terug indoen. Ik heb thuis nog lenzenvloeistof van mijn vorige maandlenzen liggen. Ik weet da ik er ook gewoon nieuwe in kan doen maar het zou handiger zijn om ze gewoon te hergebruiken. Zou da dus ook gaan met lenzenvloeistof en dan voor een paar uurtjes zo bewaren?

Daglenzen kan je 24 uur gebruiken dus je kunt ze gewoon 's avonds weer uit doen als je maar de volgende dag nieuwe in doet.

Ja maar kan ik ze bijvoorbeeld in de middag even uitdoen en dan savonds weer gebruiken?

Kan prima.

Ja hoor, kan prima. Ik gebruik mijn daglenzen ook wel eens meerdere dagen.

Dat mag dan weer niet. Ik had het daar ook wel eens over met de vrouw van de lenzenwinkel en die werd helemaal boos.

ik slaap meestal gewoon met mijn lenzen in.
Opticien zei dat het geen probleem was zolang ik er maar geen last van heb.

Maar je daglenzen kan je iid bewaren in lenzenvloeistof, zolang je ze maar wel iedere 24 uur vervangt.
xx

Dit ja. Ik heb ze ook maar een beperkt aantal uur per dag in

Een daglens bevat zuurstof of (iets anders wat ze bedoelde ik weet het niet meer) voor 1 dag dus ookal draag je hem een paar uur op een dag en stop je ze in het lenzendoosje voor de volgende dag telt dit ook. Je kunt lenzen alleen bewaren als ze nog in het bakje zitten met dat foliepapiertje omdat ie dan nog luchtdicht zit. Dit zei de vrouw van de lenzenwinkel. Ik heb maandlenzen en omdat ik niet elke dag lenzen in heb maar 10x per maand en verder een bril op heb, laat ik ze in het bakje en gebruik ik ze meestal 2 maanden en vervang ze als ze ik vind dat ik ze genoeg heb gedragen. Hier werd ze helemaal boos om omdat ze dus zuurstof bevatten voor 1 maand. Ik kan het niet zo goed uitleggen als haar maar het komt er dus op neer dat je de lens moet gebruiken voor de bepaalde tijd die er voor staat.