Dagkaart

Ik ga morgen met de bus, maar weet iemand misschien of je nog een dagkaartje kan kopen en hoe duur is dat dan?

Ligt eraan hoe groot/lang het traject is.

Dat ligt eraan waar je woont en welk bedrijf daar dat regelt.

k ga morgen ook met de bus, ik mag hopen dat je die nog kan kopen, maar dagkaarten zijn hier 12 euro.

Als het goed is kan dat nog gewoon :slightly_smiling_face:!

Ja je kan het kopen maar het is wel veel duurder geworden. bij ons is een enkeltje nu 3 euro volgens mij en een dagkaart tussen de 6 en 9 euro als ik het goed heb. Je kan beter je ov chipkaart gebruiken als je die hebt! en anders eentje aanvragen

Wanneer je met de bus gaat (tenminste, in Noord Brabant, weet niet of in heel Nederland dezelfde regeling is) betaal je als je van A naar B moet, 3 euro. Wanneer je van B naar C gaat (bijvoorbeeld door overstappen), betaal je nog is 3 euro. Wanneer je weer van C naar B gaat en van B naar A, betaal je iedere keer weer 3 euro.

Dagkaartjes verkopen ze niet meer, althans… Hier niet meer.

ligt er inderdaad aan waar je gaat, bij ons in limburg
betaal je volgens mij 4 euro voor een kaartje, en als je dan binnen een uur
weer reist hoef je niks meer te betalen, maar t kan dat dat alweer veranderd is.
Het is inderdaad wel veel duurder dan dat het geweeest is…

bij ons ook maar dan met 4 euro. ja 2 euro is binnen je eigen plaats goh 3/4 haltes maximaal en dan zit je alweer over de grens dus altijd wel 4 euro enkele rit, niet mogen overstappen naar een andere bus. Achtelijk duur… een ritje van normaal 1 euro met chipkaart kost je dan 4 euro!

Ja ik woon ook in Noord Brabant, dus eigenlijk is het gewoon een retourtje?

Waar dan?
In de grote steden moet je OV chipkaart hebben, dus is een dagkaart niet nodig.
Anders zal je max. 5 euri betalen voor enkele reis als je ver moet.
Anders minimaal 1,50 voor korte rit.
Ga je binnen een uur terug? Is je retourtje gratis.

bij ons is het 4,50 als je met veolia reist in noord en midden Limburg.