Dagje treinen met vriend, hulp nodig

Ik weet dat hier al veel topics over zijn, maar ik heb jullie hulp nodig x’D Nu ga ik binnenkort met mijn vriend naar Den Haag maar ik wil ook graag met hem naar het strand. Nu lees ik op internet dat je alleen met ov kan reizen in de tram, en we zijn beiden nog geen 18 -.- Kun je kaartjes kopen in de tram ofzo? En hoe werkt dit en hoe duur is dit? Ben nogal een noob als het op openbaar vervoer aan komt :’)

En als je eenmaal op 't strand bent en je wil weer weg, is er dan een tram ofzo die je kunt pakken naar 't centrum?

hihi ik heb ook geen idee hoe het openbaar vervoer werkt
maar dan met trams,treinen,bussen alles dus ik zou het eigenlijk ook wel willen weten :slightly_smiling_face:

in de tram een kaartje bij de chauffeur kopen (:
of in het midden kun je ook instappen en daar zit ook zo’n hokje waar je een kaartje kan kopen.

het maakt niet uit of je 18 bent of niet

wij gingen ook in den haag met de tram
&ergens op het treinstation kaartjes gekocht (die nog best duur waren ook, weet niet meer precies hoeveel)
maar toen we in de tram zaten, moest je met zo’n apparaatje gewoon strippen laten afstempelen (slechte omschrijving -.-)
maar wij waren echt de enige die dat deden, iedereen in de tram ging er gewoon in/uit, en de conducteur? zei er niks van
ik weet alleen niet off dat normaal is, haha

Sinds afgelopen vrijdag (?) moet je door heel nederland een ov-kaart gebruiken. Je kan dus het beste direct zo een kaart aanschaffen. Als je verder niet van plan bent met het openbare vervoer te reizen kun je het beste een anonieme kaart kopen. Met een anonieme kun je die ook aan je moeder of wie dan ook uitlenen als die eens met het openbare vervoer moet.

Oh en voor de trein kun je wel gewoon een kaartje kopen. Ben je ook zeker van de prijs van de reis. Dat kan verschillen (geen idee waarom).

Weet iemand hoe die anonieme kaart dan werkt? Voor de trein heb ik van die actie kaartjes van de Blokker dus dat zit wel goed x’D Maar ik ben geen 18, dus kan ik wel die kaart kopen dan?

jahoor tuurlijk een anonieme kaart kun je gewoon kopen, moet je dan even opladen bij een punt die zijn wel op de meeste stations en dan kun je gewoon overal in en uit stappen

Ik ben 16 en heb ook een anonieme ov kaart, ik laad hem altijd op bij zon automaat bij de albert hein, in de grotere steden hebben ze die sowieso!
Opladen moet met je pinpas trouwens.

den haag is volgens mij alleen OV nu? vriend woonde daar en kom er zo af en toe nog…

vanuit centraal station rijd er een tram direct na scheveningen. en als goed is ook direct naar de stad :slightly_smiling_face:
have fun! is zeer leuk daar.

Je leeftijd heeft niks te maken met een ov chipkaart. Je kunt gaan voor een anonieme kaart die kun je dan opladen en die gebruik je dan als je gaat reizen met de trein. Bovendien zul je toch ooit wel een keertje met de bus/trein/tram gaan waar je altijd met een ov chipkaart kan betalen.

De ov chipkaart koop je gewoon bij een balie van het dichtsbijzijnde station. De anonieme mag je meteen meenemen. Je betaald dan eenmalig voor het kaartje (2,5o op het moment geloof ik) en dan laad je hem op.

Oh en op deze website kun je je adres intypen om zo een plek te vinden waar je hem kan kopen.
http://www.ov-chipkaart.nl/services/servicesvooraenpkaart/adresvinder/?servicetype=1&radius=5

Je kan die ov kaarten ook opladen bij die stationautomaten.