Hellooo.
Mijn moeder wordt binnenkort 50, en omdat ze vroeger heel erg van paardrijden hield en zelf eigen paarden had enzo.
Leek het me wel leek om als ze 50 wordt een paar uurtjes ergens te paardrijden? Op het strand ofzo? Ik heb geen idee want ik heb niks met paarden haha.
Maar zou dat kunnen denken jullie? of dat jullie zoiets hebben gedaan een keer?
Ja, dat kan je wel via speciale maneges regelen. Maar het moet er natuurlijk wel het weer voor zijn
Toen ik op vakantie was in zeeland wilde ik ook een strandrit maken, maar ze zijn hier best wel erg streng in. (tenminste in zeeland).
En ik denk niet dat je alleen mag,
Hmm moeilijk, ik moet het sowieso in de provincie groningen vinden dan…
Maar alleen wilden we ook niet.
Up.
Kan je op google niets vinden?
Er zijn voor zover ik weet best wat maneges die daaraan doen, dus het hoort eigenlijk wel ergens te staan.
2 manege’s waarvan ik weet dat het kan
Manege de Bongerd - kan je paarden huren en hun hebben een groot stuk terrein waar je mag rijden.
Manege Knollegruun - ga je op buitenrit van 2 uur ongeveer. Kan ook langer dacht ik. Je kan gewoon bellen voor info. ( drenthe, is te doen vanuit groningen. Hier kan je ook mooier buitenrijden)
In groningen kan je moeilijk op strand rijden
haha ja, maar of door de bossen iets.
hé die laatste is in schoonloo, leuk ;d
Haha, je zegt in je openingspost ‘een paar uurtjes’, maar ik zou gaan voor een uurtje, dus niet te lang. Als je het niet gewend ben kun je veel spierpijn krijgen, en zelfs mensen die paardrijden kunnen na drie/vier uur eindigen met een kont vol blaren. (=pijnlijk)
Ik denk dat het ook verstandig is naar een manege te zoeken waar je een goede begeleiding kunt krijgen.
Ik kan je verder geen manege aanraden maar in ieder geval heel veel plezier en alvast gefeliciteerd met je moeder.
@Littledream: Oh haha dan voor een uurtje, ik heb nog nooit paard gereden, me moeder vroeger heel veel dus heb geen idee hoelang ongeveer goed is haha.
en dankjewel !
2 uur is prima te doen hoor. Ook voor beginners.
Op die manege in Schoonloo word je ook goed begeleid. Brave paarden. Ik ben er een paar keer geweest en kan het echt aanraden
^ Oh oke, dat is wel mooi maar dan is het gewoon 2 uur paardrijden en dan kan je naar huis?
ups.
Ja, je kan ook korter of langer. Je hebt ook weekenden maar dat zal ik pas doen als je ervaring hebt.
Je moet je paard wel geloof ik zelf opzadelen en afzadelen en naar de wei brengen.
Ik zou als je niet kan paardrijden niet meteen een strandrit maken… maar dat moet je zelf weten. Gewoon even de manege’s in de buurt bellen en vragen of je daar een buiten/strand rit kan maken voor een paar uurtjes.