dagje Aachen (Aken)

Hooi,

volgende week dinsdag ga ik op schoolkamp naar Ardennen jeugdherberg Malmedy. We gaan dagje naar Aachen (Aken) in Duitsland. En mogen daar gaan shoppen.

Is iemand daar misschien ooit geweest? Welke shopadresjes/winkels zyn aanrader?
ik vraag dit om geen tijdverspilling te hebben

Nog nooit geweest

-

Ik ben er geweest maar ik vond het niet een hele bijzondere stad om te winkelen…

Veerleeee, dankjewel!

Ben er een paar keer geweest, maar er zitten gewoon dezelfde winkels als in Nederland. Dus niet echt specifieke winkeltjes die je hier niet hebt.

Je hebt er best veel aparte winkels hoor, als je het centrum gewoon een stukje uitloopt en door kleine straatjes loopt vind je hele leuke winkels met sieraden of met schoenen enzo, het zijn dan wel geen ‘bekende’ merken maar je hebt er vaak wel leuke dingen tussen hangen.

Ik vind het leuk winkelen daar. ben er 1x gweest

Heee in de basisschool gingen we ook naar die jeugdherberg :grinning:
Maar we deden enkel wandeluitstapjes en bosspellen. Dus eh, van winkels daar weet ik niks x]

Ik kom er wel vaker,

er is een grote lust for life, new yorker en al dat soort dingen wat je je maar kan bedenken… op zich valt het best mee qua aanbod aan winkels.

tip: de elisabeth brunnen ruiken echt naar rotte eieren dus neem maar vast een wasknijpertje mee om op je neus te zetten:p nee haha, er wordt wel gezegd dat het water een genezend effect heeft en sommigen drinken het zelfs.
Er zit daar veel zwavel in de grond en dat ruikt zo ongelofelijk smerig

Kom er ook wel vaker.
Ik vind het toch wel een leuke shopstad!
Je hebt er wel leuke shopwinkels (weet ff niet precies welke xD)
Er is wel een best grote H&M (:

Zoek de Koning Albertstrasse, daar liggen veel leuke winkels. Vanuit daar kun je naar das Rathaus lopen, dan heb je de meeste leuke winkels wel. Als je cheape lichaamsverzorging zoekt, ga dan naar de Müller, daar krijg je heel veel make-up voor de halve prijs vergeleken met Nederland. Ik woon in de buurt van Heerlen dus ik ga er in de zomer heel vaak naartoe omdat het echt een leuke winkelstad is en ik het in anderhalf uurtje makkelijk fiets ^^

Ik ben er ook geweest met school, er zijn echt heel veel winkels ook die je hier tegenkomt. Er zit vast wat leuks tussen!
(ik had daar gewoon 2,5 uur doelloos op een bankje gezeten maargoed:P)
Ze hebben er trouwens heerlijke broodjes!:smiley:

Ik ben er ook geweest maar ik vond er echt niks aan… XD