Dagelijkse huilbuien

Ik heb bijna dagelijks huilbuien omdat ik ptss heb. Ik uit dit altijd bij mijn moeder, omdat ik haar gewoon helemaal vertrouw. Zij kan hier alleen niet zo goed mee omgaan. Ze vindt het zwaar om mij elke keer op te vangen en ze vindt dat ik minder “diep” na moet denken over dingen. Dit doe ik echt niet expres en dit wil ik ook niet. Hebben jullie misschien tips? Ik loop al bij een psycholoog voor mijn problemen.
xo

Ik denk dat je hier het beste mee naar je psycholoog kunt gaan.

Probeer als je aan iets negatiefs denkt, dat het vervelende gevoel ook wel minder weer zal worden en er ook misschien een positieve kant aan zit. Je moet je ook voorstellen dat het heel vervelend is voor je moeder dat ze je iedere dag ziet huilen om dingen en heeft het beste met je voor, dat ze er niet altijd even goed mee om kan gaan is dan ook te begrijpen want zij kan je er niet mee helpen. Dat kun alleen jij samen met je psycholoog. Maar waar vraag je nu precies tips voor? Om minder snel ‘diep’ over dingen na te denken? Of…?

Ik zou het even tijd geven. Het is misschien nu wel vervelend maar je moet het leren accepteren en dan zullen je huilbuien overgaan.

een nicht van mij heeft ook ptss ( de psychologen noemen het angstpsychosen) en dat is erg zwaar voor jezelf natuurlijk, maar ook voor de mensen in je omgeving. Natuurlijk kan je daar niks aan doen, maar psychologen zullen je het best kunnen helpen daarmee. Wat je moeder zegt over ‘het niet te diep nadenken over dingen’ is volledig waar. Probeer positief naar zaken te kijken. Probeer ook rustig te blijven en niet direct alles zwart te zien. Misschien kan je eens praten met een vriend of vriendin zodat je zeker weet dat je bij nog andere mensen terecht kan. Zo zal het ook minder zwaar zijn voor je moeder.
Sorry als mijn hele uitleg op niks trekt maar ik heb zelf ook geen ervaring hoe dat zou zijn, ik weet er gewoon redelijk veel van omdat ik mijn nicht soms ook moet ‘opvangen’ als ze het echt zwaar heeft.
Ik wens je het beste alleszins !