Dagcreme vraagje ;s

1. Welke dagcreme gebruiken jullie? Welke is goed en niet te duur.
  2. Werkt dagcreme tegen puistjes?

En nu heb ik nog een vraag, wat eigenlijk helemaal niet met dagcreme te maken heeft ;s.

Er staat soms ergens, voor de droge huid of gevoelige huid ofzo, maar ik weet niet wat voor huid ik heb, misschien een vette ofzo ? Ik weet het niet ;s.

Droge huid: zonder vette plekjes de gedurende dag, na het douchen voelt je huid trekkerig aan, poriën zijn minder zichtbaar.
Vochtarme huid: droge huid na het douchen, eind van de dag vette plekjes, minder zichtbare poriën
Vette huid: (vaak) last van puistjes (hoeft niet) gedurende dag is je gezicht vet/ vette plekjes
Gevoelige huid: Dit weet ik niet zo zeker, maar je kan dan minder goed tegen (agressieve)sommige producten, vaak irriteert het dan. Als je bijv. dagcreme opsmeert is je huid een tijdje rood.

Ik denk dat ik een vette huid heb. Heel erg bedankt :slightly_smiling_face:

ik gebruik niet echt dagcreme maar als ik gedouchet/gezicht gewassen heb doe ik nivea soft op haha :slightly_smiling_face: dat is voor je gezicht, lichaam en handen, gewoon een hydraterende créme.

Dit omdat ik laatst tot de conclusie kwam dat mijn huid na het douchen droog en trekkerig is maar in de loop van de dag een beetje vettig. Dus als ik die créme op doe is mijn huid niet meer zo droog en hoef ik het ‘zelf’ niet soepel te maken door talg of weet ik veel wat aan te maken.
Want je huid uitdrogen werkt op korte termijn tegen puistjes, maar na een tijdje ga je meer talg aanmaken om je huid soepel te houden en dan wordt het snel te veel waardoor je meer puistjes krijgt. Dus ik hoop dat dit op lange termijn werkt tegen puistjes, ik merk iig wel dat ik helemaal geen vette huid meer heb.

Dagcreme van de aldi, kost 3 euro maar wordt ook gebruikt door Daphne Deckers. Zo kwam ik ook aan het idee.
Werkt geweldig, maakt mijn huid niet vet en trekt snel in.

He! Das een idee :slightly_smiling_face: alleen de aldi is hier niet erg dicht in de buurt ;s

Dagcreme van Kruidvat eigen merk, voor de ‘normale of gemengde huid’ (:

Dit. Heerlijk, ik gebruik de dag- en nachtcreme (maar dan wel die voor de droge/gevoelige huid) en het kost maar 2 euro of 2,50 per tube ofzo

Ik gebruik creme van de Etos. Hydratherend en voor droge / gevoelige huid volgens mij.

Ik gebruik al een poosje ginseng creme. Dit is niet echt een dagcreme maar ik gebruik hem dagelijks op mijn gezicht. Het is een vochtinbrengende creme en je kunt hem eigenlijk overal voor gebruiken! En hij ruikt zo lekkkkker. En wat ik ook erg belangerijk vind is dat hij erg snel intrekt!
De die ik gebruik ik te vinden bij de op=op voor maar 3 potten voor 5 euro! Ook nog eens een koopje dus!

Ik heb ook de kruidvat dagcreme maar dan voor droge en gevoelige huid (roze-witte tube). Mijn huid is na het douchen vreselijk droog en trekkerig, deze creme trekt heel snel in en is niet vettig ^^

Ik gebruik een crème van La Roche-Posay, vind hem heel fijn. Werkt ook goed tegen puistjes. Wel wat aan de prijs, ik koop hem ook altijd bij de apotheek, maar ik vind hem het geld waard.

Om precies te zijn €1,79 als ik het goed heb :stuck_out_tongue: