Dagcreme voor een extréém droge huid met acne?

Hee meiden. Sinds een paar weken zit ik aan de Roaccutane, een heel heftig medicijn tegen acne, waar je huid enorm van uitdroogt. Overal op m’n gezicht zitten schilfers, het jeukt, het trekt en het doet pijn. M’n lippen zijn ook helemaal uitgescheurd en doen ook pijn. Het is zelfs zo erg, dat ik vandaag niet naar school en m’n werk durf te gaan, ik heb me maar ziek gemeld…

Nu is het volgende probleem dat mijn dagcrème op is, en eigenlijk was die ook niet voedend genoeg. Ik ben nu dus op zoek naar een goede dagcrème die vettig genoeg is voor mijn droge huid, maar tegelijkertijd niet te vet waardoor m’n puistjes erger zouden worden. Iemand tips? :slightly_smiling_face:

la roche posay effaclar H. die werkte als enige voor mij

Ah slikte je ook roaccutane? En was het bij jou ook zo extreem? :frowning_face: Dat kun je kopen bij de apotheek toch?

is er niet iets van een vaseline dag/nacht creme. vaseline is heel vettig. dus als er vaselinebodylotions etc zijn, vast ook wel dag/nacht cremes?

^
Geen vaseline!

Ik heb dag- en nachtcrème van Biocosmetica voor de droge huid, nog vrij weinig ervaring mee, maar ik vind het wel fijn!

Zarqa heeft twee cremes voor de droge en extreem droge huid (nutritive en hydra heten ze, geloof ik).
Zarqa is vaak erg goed als je acne hebt.
Kun je bij de Tuinen kopen.

Hé toevallig is dat de vorige creme die ik had! :slightly_smiling_face: hij beviel me wel erg goed, maar zoals ik zei voedde hij niet genoeg. Maar ik had dan wel voor de ‘gewone’ droge huid, dus ik ben van plan om volgende keer die voor de extreem droge huid te kopen. Het punt is alleen dat de Tuinen hier 20 km. verderop zit, en aangezien ik “ziek” thuis zit kan ik daar dus niet zo eventjes heen…

Ik heb nu m’n moeder maar even naar de Kruidvat gestuurd voor Biodermal CLPE crème, waar ik ook goede verhalen over heb gehoord. Hopen dat dat helpt!

ik gebruik altijd een crème van nivea, maar die is denk ik niet heel voedend. hij is wel fijn, maar als je huid extreem droog is zou ik hem niet aanraden.

Oke, ik heb je beginpost niet echt gelezen, maar ik heb geen roaccutane geslikt, misschien is la roche posay nutritic beter?

http://www.makeupalley.com/product/showreview.asp/ItemId=89654/Nutritic/La_Roche_Posay/Moisturizers

bijna iedereen is er tevreden over. het gaat hierbij om een extreem droge huid. & ja, je kunt het krijgen bij de apotheek. ik zou vragen naar samples, om 't eerst uit te proberen :slightly_smiling_face:

Ik heb ook nooit roaccutane geslikt, godzijdank, maar de dagcreme van clarins is super (Fluide hydratant matifiant). Zelf gebruik ik die voor m’n gecombineerde huid en het voelt echt als water, zo hydraterend. Je huid slurpt het helemaal op, en het werkt super tegen onzuiverheden en matteert ook. Ze hebben ook een versie voor echt vette huid (Fluide regulateur ultra mat.). Deze heb ik ook geprobeerd en blijft iets meer op m’n huid liggen, voelt een beetje te vet aan zelfs voor mijn huid. Nu zul je wel denken: ik heb een droge huid, wat moet ik met een creme voor vette huid…maar hij werkt heel goed. Hij bestrijdt acne supergoed en hydrateert je huid SUPERERG. Ik vind hem juist dus vet aanvoelen maar op een positieve manier, dus gewoon heel hydraterend en verzorgend. Ik heb eerst proefjes gevraagd en ze zo getest en toen pas de fullsize gekocht. Dus ik heb beiden ‘getest’. Misschien kun je ook eens proefjes hiervan vragen om te kijken of hij voor jou ook goed werkt. Bij Ici Paris krijg je in ieder geval wel deze week 25% korting daarop en kost een flacon 22 euro geloof ik. Ik ben in ieder geval van plan een op voorraad te gaan kopen, normaal zijn ze 30 euro. Ik vind het echt geweldige creme.

M’n moeder had trouwens ook steeds heel erge acne, die nam daar homeopathische pillen voor uit Duitsland, aangezien we heel dicht bij Duitsland wonen, en daar is het helemaal mee weggegaan…na wat googlen heb ik de NL variant gevonden, want ik weet natuurlijk niet waar je woont en ze versturen die Duitse pillen niet naar NL…maar kijk maar es op deze site: http://www.pantothen.nl/
Miss heb je er wat aan…en als je wel in de buurt van Duitsland woont of er wel eens komt wil ik je wel de Duitse versie geven…

Ahh wat lief, bedankt dat je dat hebt opgezocht! Aan die foto’s te zien ziet het er echt heel veelbelovend uit! Maar helaas mag ik naast de Roaccutane die ik nu slik, geen andere acne-medicijnen slikken. Dus als het niet werkt, dan ga ik zeker hier eens naar kijken! :slightly_smiling_face: