Dagboek: Ooglaseren

Hee meiden,

Ik laat donderdag mijn ogen laseren en het leek mij leuk en informatief om een dagboek van deze happening te houden. Hoop dat ik hiermee alle fabels en angsten uit de wereld kan helpen!

Even wat info over mij:

• 19 jaar
    • lenzendrager sinds mijn 16e
    • sterkte: ong. -2, stabiel
      • zachte lenzen
    • geen cilinder

Nu hoor ik vaak de reactie: ‘ja maar -2, daar valt toch mee te leven?!’ Nou… ehh nee.

De reden dat ik mijn ogen ga laten laseren is als volgt; ik HAAT mijn lenzen. Kort maar krachtig en ik denk dat elke lenzendrager het hiermee eens is!

Ik ben mijn lenzen na 3 jaar echt zat geworden. Elke ochtend die dingen schoonmaken en dan zat hij niet lekker of zat er nog een vuiltje op en moest het hele schoonmaakproces weer opnieuw.
Als ik ergens te lang naar kijk (film, presentaties op school) werden die krengen droog en liep ik alleen maar te knipperen en ging ik wazig zien. Uitdoen is niet altijd een optie omdat ik niet 24/7 mijn lenzendoosje en bril bij mij draag. Airco en wind is ook kut met lenzen.
Na het uitgaan wil het nog wel eens gebeuren dat je niet thuis komt en dan sta je daar met die lenzen in je oog… Dan toch maar naar huis want ja die dure dingen kan je natuurlijk niet zomaar weggooien.
Bij het indoen van nieuwe lenzen reageren mijn ogen heel slecht op het spul waar het in verpakt zat. Ik kreeg last van lichtovergevoeligheid, steken en traanogen. Dus moest ik 2 dagen voor de wissel de nieuwe lenzen in mijn eigen vloeistof laten weken (en dat vergeet je nogal vaak)
Daarbij ben ik per jaar gemiddeld 350 euro kwijt aan lenzen. Ik kan niet tegen normale lenzen dus ik draag speciale luchtdoorlatende die dus een stuk duurder zijn.

Genoeg redenen om mijn ogen te laten laseren!

Het is natuurlijk een hele investering om je ogen te laten laseren. Maar ik heb voor mijn geval uitgerekend dat ik over 8 jaar het geld er al weer uit heb (over 8 jaar heb ik net zoveel uitgegeven aan lenzen en brillen als dat ik nu in 1 keer doe aan laseren). En dan nog te bedenken dat ik mijn hele leven nog voor me heb. Dat scheelt ZOVEEL geld (en ellende).

Goed. Lang verhaal. Anyway, ik sta open voor alle vragen en wil graag de drempel weghalen voor lenzendragers! Ik zal hier alles neerzetten over de verloop van mijn operatie en herstel.

Wow tof! Ben ik wel in geïnteresseerd.

Gaaf!

Ik draag zelf gen lenzen maar mijn vriend wel een bril, en hij wil dit ook wel, dus ik lees mee!

Oh ik ben heel benieuwd hoe dat gaat! Ik wil misschien ook ooit mijn ogen laten laseren, dan heb je nooit meer gezeik met lenzen inderdaad.
Ik hoor alleen altijd dat er risico´s aan vast zitten en bla bla bla.

Mijn vader heeft het ook gedaan en is er erg positief over! Zelf heb ik lenzen, zachte lenzen waar ik vrijwel bijna tot geen last van heb… ik heb zo’n gevoel dat jij harde lenzen had? Ik kan ook gewoon slapen met deze en alles. Maar denk dat ik later ook mijn ogen laat lazeren, gewoon omdat het veel fijner is en je inderdaad na een jaar of 8/10 het geld er weer uit hebt.

Tof, ik ga meelezen.
Ik heb zelf ook lenzen met een cilinder.
Dus ik weet niet of ik dan gelaserd kan worden, maar het lijkt me wel heel handig.
Succes alvast!

Ik heb nu sinds een maandje ook lenzen! Ik vind ze eigenlijk hartstikke fijn! Maar dat komt denk ik omdat ik nooit een bril/lenzen heb gehad en mn sterkte is -2.5, dusja… Dan gaat er een hele nieuwe wereld voor je open als je lenzen inhebt haha. Maar ik ben benieuwd, ik ga het volgen :slightly_smiling_face:!

Gaaf, ik wil dat ook gaan doen!
Ik word gek van me lenzen :3.

Dit is het bedrijf waarbij ik het laat doen http://www.laser-company.nl/nl/ogen-laseren/ Hier staat ook wat informatie over de 3 behandelmethoden. Ik ga voor EpiLasik. Hierbij wordt er alleen in het bovenste epitheellaag gesneden waardoor je geen verzwakt hoornvlies zal krijgen. Het epitheellaag groeit namelijk binnen 5 dagen weer terug (daarom draag je bandagelenzen) je ogen zijn dus net als voorheen.

En voor mensen die niet weten of ze geschikt zijn vanwege cilinder of iets anders. Je kan altijd een gratis indicatieonderzoek krijgen! Ik zou dit echt aanraden want anders blijf je wikken en wegen en zal je uiteindelijk teleurgesteld worden als je niet geschikt bent…

Ben benieuwd hoe het gaat!

ik ga ook mee lezen!

heb zelf -2,5 krijg alleen geen lenzen in en een bril wordt ik echt chagga van. Altijd vies, regen of ander snertweer en je hebt wazig zicht. Mensen slaan hem makkelijk perongeluk van je hoofd af tijdens uitgaan ofzo, over de paarden het nog maar niet te hebben. Ik wil ook heel graag laten laseren, lijkt me alleen wel eng omdat je bij bewust zijn bent en zo xD

Hoeveel kost het? Wil het later ook doen! Is de prijs eigenlijk verschillend als je een hogere sterkte heb?

kost 2700 euro voor 2 ogen staat er op de site maar verschilt ook per behandeling

@Kruimelvlaai De behandeling die ik doe (EpiLasik) kost 2750. Ze hebben nu een actie waarbij je geen btw betaalt dus het komt neer op 2310 (yaay haha).

Sterkte maakt niet uit voor de prijs!

Goed idee van je :grinning: denk dat veel meiden dit wel willen lezen. ik zelf heb ook een bril, alleen voor school en tv kijken enzo. Ik heb niet zon grote sterkte en ik word er soms nu al gek van dat ik iets niet kan lezen! Dus ik snap dat jij er ook genoeg van heb !

Oeeh ik ga volgen. Wil het ook nog een keer als ik genoeg geld heb gespaard

Tof dat je dit wilt delen. Ik zie zelf heel erg slecht, heb -7 en -6,5. Vandaar dat ik echt niks zie zonder bril of lenzen. Op zich kan ik wel leven met lenzen en bril dragen, maar heb ook last zoals je zei: bij film, airco, studeren etc. Mijn ogen zijn niet stabiel, ben ondertussen 21, maar studeer nog. Mijn oogarts zei dat het tot mijn 30e gaat duren voor ze stabiel worden, zeker omdat ik nog studeer :frowning_face:

Ben wel geïnteresseerd in je ervaringen, houd ons op de hoogde. Daarbij wat ik me eigenlijk al een tijdje afvroeg, zo’n behandeling gaat toch ook als je twee verschillende sterktes hebt?

pff ik ben bijna 18 kan ik ook naar laserkliniek dingens :grinning: naaa hoelang mocht je je eigen laten laseren vanaf je 1e afspraak?

Interessant! Ik denk er zelf ook aan om het over een paar jaar te laten doen.