Hee meiden,
Ik laat donderdag mijn ogen laseren en het leek mij leuk en informatief om een dagboek van deze happening te houden. Hoop dat ik hiermee alle fabels en angsten uit de wereld kan helpen!
Even wat info over mij:
- 19 jaar
- lenzendrager sinds mijn 16e
- sterkte: ong. -2, stabiel
- zachte lenzen
- geen cilinder
Nu hoor ik vaak de reactie: ‘ja maar -2, daar valt toch mee te leven?!’ Nou… ehh nee.
De reden dat ik mijn ogen ga laten laseren is als volgt; ik HAAT mijn lenzen. Kort maar krachtig en ik denk dat elke lenzendrager het hiermee eens is!
Ik ben mijn lenzen na 3 jaar echt zat geworden. Elke ochtend die dingen schoonmaken en dan zat hij niet lekker of zat er nog een vuiltje op en moest het hele schoonmaakproces weer opnieuw.
Als ik ergens te lang naar kijk (film, presentaties op school) werden die krengen droog en liep ik alleen maar te knipperen en ging ik wazig zien. Uitdoen is niet altijd een optie omdat ik niet 24/7 mijn lenzendoosje en bril bij mij draag. Airco en wind is ook kut met lenzen.
Na het uitgaan wil het nog wel eens gebeuren dat je niet thuis komt en dan sta je daar met die lenzen in je oog… Dan toch maar naar huis want ja die dure dingen kan je natuurlijk niet zomaar weggooien.
Bij het indoen van nieuwe lenzen reageren mijn ogen heel slecht op het spul waar het in verpakt zat. Ik kreeg last van lichtovergevoeligheid, steken en traanogen. Dus moest ik 2 dagen voor de wissel de nieuwe lenzen in mijn eigen vloeistof laten weken (en dat vergeet je nogal vaak)
Daarbij ben ik per jaar gemiddeld 350 euro kwijt aan lenzen. Ik kan niet tegen normale lenzen dus ik draag speciale luchtdoorlatende die dus een stuk duurder zijn.
Genoeg redenen om mijn ogen te laten laseren!
Het is natuurlijk een hele investering om je ogen te laten laseren. Maar ik heb voor mijn geval uitgerekend dat ik over 8 jaar het geld er al weer uit heb (over 8 jaar heb ik net zoveel uitgegeven aan lenzen en brillen als dat ik nu in 1 keer doe aan laseren). En dan nog te bedenken dat ik mijn hele leven nog voor me heb. Dat scheelt ZOVEEL geld (en ellende).
Goed. Lang verhaal. Anyway, ik sta open voor alle vragen en wil graag de drempel weghalen voor lenzendragers! Ik zal hier alles neerzetten over de verloop van mijn operatie en herstel.