Dagboek, ik heb een geheim. (verhaal is klaar)

http://img203.imageshack.us/img203/5750/dagboekikhebeengeheimvo.png

Sophie is een meisje van 15 jaar die vreselijk verliefd is op Brody. Maar Brody is niet beschikbaar voor Sophie. Sophie moet hem uit haar hoofd zetten, maar kan ze dat wel? Dan gebeurt er ook nog iets vreselijks wat zelfs Sophie niet zag aankomen. Dan begint een web van leugens en alleen haar dagboek kent de waarheid.

10 september

Lief dagboek,

Vandaag was weer een erg leuke dag. In de kleine pauze zei Brody zelfs wat tegen me! We waren namelijk met z’n alle buiten gaan zitten in het zonnetje. Je kent het wel, nog even nagenieten van een lekker zomers zonnetje, genieten van die laatste zonnestralen voor die koude winterdagen weer beginnen.
Brody kwam naar buiten. Mijn hart maakte een sprongetje. Elke keer als ik hem zie, krijg ik een steek, elke keer als ik hem zie wil ik met hem praten, zoenen, afspreken, maar ik kan het niet, durf het niet.
Hij liep langs ons. Ik keek hem aan, hij keek mij aan. ‘Hoi Soph,’ zei hij. Soph, o wat klinkt dat sexy uit zijn mond. ‘He…’ zei ik met een stem alsof ik een paar weken met een keelontsteking had gelopen en dit de eerste keer was dat ik mijn stem weer gebruikte. Dat was het? Het enige wat ik kon zeggen was ‘he’? Wat bezielde me?
Morgen ga ik met hem praten, het moet wel. Morgen zal ik hem vragen of hij me bijles kan geven in engels. Dat kan ik wel goed, you know sweet diary, maar dat weet hij niet.

Ik hou van je,
Sophie.

up

op zich wel leuk, je beschrijft precies wat heel veel van ons hebben…

Verder!

verderrr wauw kirsten je hebt schijftalenten.

hahaha thanks (:

13 september

Hoi mooi dagboek,

Sorry dat ik een paar dagen niet heb geschreven, (ook raar dat je dat tegen een dagboek zegt… ik bedoel, je bent maar een dagboek…) maar er is echt veel gebeurd. Ik heb met Brody gepraat en gevraagd of hij me bijles wilt geven. Hij zit nu in zijn examenjaar, 5 havo, en staat gemiddeld een 8 voor Engels. Ik sta er een zesje voor, dus opzich is bijles misschien geen slecht idee.

Hij komt morgenmiddag langs. Dan is hij helemaal van mij, alleen van mij.
Tara, mijn beste vriendin, en ik zijn vanmiddag naar het winkelcentrum geweest. Daar heb ik onder het mom van een nieuwe schooloutfit een hele leuke outfit gescoord voor als Brody morgen langs komt. Het is een heel kort zwart strak jurkje met een diepe decolleté. Ik heb ook nog een roze kanten beha gekocht waarvan het kant dan net boven mijn jurkje uitkomt. Nu ik dat zo schrijf denk ik dat het misschien iets té is… Maar ik kan altijd zeggen dat ik na de bijles uitga en dat ik geen tijd heb om me na de bijles om te kleden? Ja, ik denk het wel, goed excuus toch?

Voor de rest heb ik het heel druk gehad met school, zoals je weet zit ik nu in de derde van het VWO en ik kan misschien niet over. Dan ga ik naar 4 havo… Ik moet dus mijn cijfers opkrikken en dat vind ik heel moeilijk.

Ik wil gewoon ook nog een leven naast mijn school hebben, ik wil geen nerd zijn die 24/7 huiswerk zit te maken en dan nog alleen maar zesjes haalt. Havo is ook best goed toch?

Nou lief dagboek, tot morgen, ik zal je alles over de bijles vertellen!

Sohpie.

Up. (:

dankje, up.

up.

volgens mij wel leuk (:

Verder!

verder. (:

ben nu al benieuwd hoe het bij die bijles gaat ;p

up (:

14 september

Sweet diary,

Bijles was… Nou, dat vertel ik je dus nu. Hij kwam net iets voor de afgesproken tijd, wat ik dus helemaal niet erg vond. We dronken eerst een glas cola en gingen toen door naar boven, naar mijn kamer.
Hij vroeg me wat we door moesten nemen en ik vertelde toen dat we het hadden over de past simple. (Ja, ik weet het, het makkelijkste wat je je kan bedenken maar daarom zei ik dat ook.) ‘De past simple’? Vroeg hij aan mij, op zo’n manier van: ik begrijp echt niet dat je dat niet snapt… ‘Maar dat is eigenlijk heel makkelijk, je plakt gewoon ‘ed’ achter het werkwoord en je hebt ‘m! Snap je?’ Ik schudde mijn hoofd, het moest wel een beetje geloofwaardig zijn. ‘Noem een zin,’ zei hij en ik noemde een zin.
‘Bij die zin, I want you to know something, is de past simple I wanted you to know something. Snap je het nu wel? De past simple is gewoon de verleden tijd, op de makkelijkste manier.’ Ik knikte, oke. Ik geef me over, ik wil niet de hele tijd over de past simple praten.
‘Zullen we mijn engels oefenen?’ vroeg ik, hij antwoordde iets al: Ja duh, daar ben ik hier toch voor? Dus ik stelde voor om ‘true or dare’ te doen, in het Engels natuurlijk. ‘Oké, maar niet te genante vragen he?’ Ik lachte een beetje schaperig, nee joh. Geen moeilijke vragen.

Na een paar hopeloze ‘true’s’ wilde hij een dare. Zal ik het hem vragen? Zal ik het doen… Kom op Soph, dacht ik, een beetje ballen hebben.
Do you dare to kiss me?’ Hij keek me vaag aan, ‘kiss you?’ zal die vast wel gedacht hebben. Zijn hoofd kwam iets dichter naar de mijne. Zou die het doen? Het was een paar seconden stil, maar de seconden leken wel uren te duren.

Opeens ging de deur open. ‘Wat is dit nou?’ Brody stond op. ‘He Jen… ik ben net je zusje bijles aan het geven!’ Brody liep naar Jennifer toe en zoende haar op haar mond. ‘Zullen we vanavond een filmpje kijken?’ vroeg Jen aan Brody. ‘Eh, ik moet nog huiswerk maken…’ Jen haalde haar schouders op. ‘Oke, dan niet. Ik kwam dus naar je toe, Sohpie, om je te vertellen dat het eten beneden op je staat te wachten. Eet je mee Brody?’
Brody schudde zijn hoofd, gaf Jen een kus op d’r wang en rende zowat de kamer uit, de trap af. Jennifer keek me een beetje beduusd aan en liep toen ook naar beneden.
Daar zat ik dan, alleen op mijn bed, die kus was zo dicht bij… Zou Brody me nu nog wel bijles willen geven?

Hier deal ik nu dus mee, doei lief dagboek,

Sophie.

up.

Hij is leuk (:
Verder ? ^^

verderrrrrr! UP.

thanksss. :grinning:

21 september

Hi little diary,

Precies over een maand word ik Vijftien! Ik heb er zo’n zin in hè. Ik ben nu dus veertien (ja duh!) en dat klinkt nog zo klein. Vijftien klinkt veel ouder al, dat maakt écht een verschil.
Ik ben van plan om Brody ook uit te nodigen. Dan kan ik hem opnieuw uittesten, want dat is wel nodig. . Ik bedoel, HALLO!, het was totaal duidelijk dat hij mij wilde zoenen. Dat die stomme zus van mij nou binnen moest komen…

Maargoed, ik heb al een tijdje niets van me laten horen maar dat komt omdat ik het huis uit ben gestuurd. Je zult wel denken ‘wait what?’ maar ja: het is echt zo.
Het komt doordat ik die avond van 14 september ruzie kreeg met mijn zus. Ze vroeg me waarom ik nou precies Brody uit moest kiezen voor bijles. Ik had gezegd dat het juist slim was voor haar, zodat zij hem ook zou zien als hij hier voor mij was. Dat ‘hier voor mij zijn’ vatte Jen niet zo goed op. En haar reactie vatte ik niet zo goed op. Mijn ouders stonden (zoals altijd…) aan haar kant omdat Brody Jennifer’s vriendje is.

Ik ben dus bij Tara blijven slapen en nu ben ik weer thuis. Omdat mijn ouders me in alle haast het huis uit hadden gestuurd, onder het mom: dan kan de rust wederkeren, was ik jou, mijn mooie dagboek, helemaal vergeten.
Vanavond kwam Brody dus weer, Jen had gezegd dat ze het niet wilde, dat Brody me bijles ging geven maar zelfs mijn ouders vonden dat weer iets te overdreven.

We hebben gepraat. We hebben gezoend. We hebben het niet over engels gehad. Hij vroeg me waarom ik dat ene had gevraagd. ‘Omdat ik jou graag wil zoenen.’ Had ik geantwoord. Ik had al mijn moed bij elkaar geraapt maar ik had het gezegd. Op dat moment ademde hij diep in en we zoende. Toen zijn lippen weer loskwamen van de mijne vroeg ik hem waarom hij mij had gezoend. ‘Omdat… Je hebt wel iets Sophie.’
Ik voelde dat ik een beetje rood werd, ‘En Jennifer dan?’ Brody keek weg. ‘Zeg niets tegen haar alsjeblieft, jij bent leuk, maar ik ben verliefd op haar.’
Au, dat deed pijn. Maar ik was wel leuk…

Toen Brody en ik naar beneden gingen waren mijn ouders niet thuis. Jennifer zat op de bank, ons op te wachten neem ik aan. Ze liep naar ons toe en zoende Brody. ‘Wil je… eh, even naar boven?’ vroeg ze een Brody. Brody keek (raar genoeg) mij aan, voor een soort toestemming ofzo. ‘Waarom kijk je haar aan? Jezus ze hoeft geen toestemming te geven ofzo.’ Blijkbaar dacht mijn grote zus daar hetzelfde over.
Brody keek Jennifer een beetje boos aan, ‘Nee, laat maar. Ik ga.’ Hij gaf Jennifer een kus op haar mond en mij een kus op mijn wang. Jennifer keek verbaasd. Ik leidde Brody naar buiten en ging naar mijn kamer.
Ik pakte mijn dagboek en nu schrijf ik in mijn dagboek. Dit is ons geheim, het geheim van Brody en mij.

Wat moet ik nu lief dagboek?

Sophie.