Dagboek, ik ben een tienermoeder.

http://img121.imageshack.us/img121/9753/dagboekikbeneentienermo.png

[font size=30]Dagboek, ik ben een tienermoeder.[/font size]
Dit verhaal is een vervolg op het verhaal Dagboek, ik heb een geheim. Dit verhaal gaat over Sophie die samen met de vriend van haar zus Jennifer een kind krijgt. In dit dagboek volg je de zwangerschap van Sophie en hoe zij, Brody, Jennifer en Tara -haar beste vriendin- hiermee omgaan.

Ik raad je dus wel aan om eerst Dagboek, ik heb een geheim te lezen voordat je dit verhaal leest.

In het boek ‘Dagboek, ik ben een tienermoeder.’ Begint Sophie weer een dagboek, dit keer omdat Brody ziet dat Sophie het best moeilijk heeft met het zijn van een moeder. Brody denkt dat het helpt als Sophie weer alles in een dagboek schrijft.

21 November

Lief dagboek,

We beginnen gewoon weer helemaal bij het begin. Ik schrijf weer in een dagboek. Dit keer een nieuw dagboek, een dagboek dat nog nieuw ruikt. Een nog onbeschreven dagboek waar nog nooit een pen in is gezet. Tot nu.

Nina is nu twee maanden oud en alles is nu gewend. Brody en ik zijn nu gewend om in de nacht op te staan en we zijn eraan gewend dat we op vaste tijden Nina moeten voeden en Nina moeten laten slapen. Alles wat zo moeilijk leek, valt eigenlijk best mee.
We volgen een schema van de drie R’s: Rust, regelmaat en reinheid. Hiermee is ook eigenlijk alles gezegd. Nina wordt in de ochtend en avond in bad gedaan, ze krijgt op vaste tijden te eten en we hebben een vaste tijd dat Nina in bed ligt.
Soms als we dit niet doen dan is Nina erg vervelend, hangerig en huilerig. Daarom vinden wij de drie R’s wel degelijk heel belangrijk. Dit helpt echt, en dat merken we ook gewoon.

Ik vind het wel gewoon moeilijk om alles volgends een schema te doen. Vroeger toen ik nog zwanger was van Nina, of zelfs daarvoor deed ik alles wanneer ik dat wilde, en ik bepaalde zelf hoelang ik daarmee bezig was. Nu moet alles in een vast schema. Ook al weet ik dat dit heel belangrijk is, ik merk dat ik heel veel moet opgeven om er voor Nina te zijn. En dat vind ik moeilijk.
Brody houdt er wel heel erg rekening mee hoor. Vaak blijft hij lekker bij mij thuis of organiseert hij een verassing voor mij. Soms betekent dit gewoon een filmpje op de bank met kleine Nina in ons midden en soms betekent dit samen uit, of dan heeft hij al mijn vriendinnen uitgenodigd voor een meidenavond en past hij op Nina. Ja, de liefde tussen Brody en mij is nog even intens als toen ik stopte met schrijven in een dagboek. Er is niets veranderd. Ja, behalve dat we nu echt ouders zijn. De nieuwigheid is er nu vanaf en ik begin me nu echt te realiseren dat dit de rest van mijn leven zo blijft. Ik zal nooit meer kindloos kunnen feesten, studeren of eerst trouwen en dan aan kinderen beginnen. Ik heb dit in de verkeerde volgorde gedaan en daar merk ik nu alles van.

Vanaf volgende week ga ik weer naar school, hier kijk ik echt naar uit! Dan heb ik weer eventjes tijd voor mezelf en kan ik voor een paar uurtjes weer een normale tiener zijn.
Mijn ouders en Brody’s ouders wisselen dan elke dag af tijdens de schooltijden om op kleine Nina te passen. Op zich wel goed geregeld. Ik vind het ook niet eng om Nina bij hun achter te laten. Ik vertouw mijn ouders heel goed, en Brody’s ouders natuurlijk ook.
In de tussentijd zijn we één grote familie geworden.

Oh ja: Dat moet ik natuurlijk ook wel vertellen, Brody woont bij ons. Toen Brody’s ouders kleine Nina zagen wisten ze het zeker: Het is beter voor Nina als haar vader ook elke dag bij haar in de buurt is. Wij vroegen het aan mijn ouders en hun antwoord was: ‘We dachten dat jullie het nooit zouden vragen!’ die waren er blijkbaar dus al op voorbereid en hun antwoord was volmondig ja. Wel maken ze af en toe een grapje: ‘Maak haar niet weer zwanger hè?’ We moeten er dan om lachen, maar ik moet er niet aan denken! Nog een keer zwanger, nog een kindje! Nee bedankt, ik heb het druk genoeg met Nina op het moment.

Als je je trouwens afvraagt van wie en waarom ik dit dagboek heb gekregen, van Brody natuurlijk, maar ‘om alles van me af te schrijven’ was niet de enige reden. Ik ben namelijk vandaag jarig. Ik ben zestien geworden en ben dus eindelijk van die rottige één-vijf af. Voelt een stuk beter dit. Ik kan nu drank en sigaretten kopen. Haha, nou dat is fijn. Oké, ik zal het niet zo snel kopen maar het voelt toch fijn dat ik de vrijheid heb om het wel te kunnen kopen als ik dit zou willen.
Super sweet sixteen. Ik ben precies twee maanden na Nina jarig. Dat is grappig, want dan kunnen we later onze verjaardagen samen vieren. Dat scheelt geld. Dit zullen we waarschijnlijk volgend jaar ook al doen, dan is mijn dagboek denk ik bijna vol, of is al net vol. Vorig jaar deed ik ook een jaar over mijn dagboek, de tijd van mijn zwangerschap.
Dan gaat dit dagboek dus over Nina’s eerste jaar en hoe ik hiermee omga. Goh, weer een avontuur voor mijn dagboek. Ik zou dit moeten uitgeven joh! Je zou hier wel een film van kunnen maken.
Ha, wat een grap.

Oh, Nina huilt weer, even kijken dan maar, doei dagboek,

Sophie.

KIRSTEN, IKHOUVANJE.
Dat je een vervolg hebt gemaakt, haha ;d.
Ik heb het nog niet gelezen, ga ik nu doen ;d.

Yes, vervolg!
Snel verder <3

Snel verder ja, deze ga ik ook zeker volgen :grinning:.

verder, ik ga zeker volgen:)
je vorige verhaal was ook super !

dankjulliewel! :grinning:

whaaaaaaa verder (:

Heb net je andere verhaal gelezen, mijn complimenten:). Ik kon me heel goed in het verhaal inleven, het leek soms net alsof ik het zelf mee maakte. Ben dus ook erg benieuwd naar dit vervolg.

ik heb je andere verhaal vanaf het begin gevolgd. En dat ga ik weer doen met dit verhaal. Je stelt nooit teleur, echt geweldig verhaal!

kben verslaaft!(:

YAY een vervolg ;d
gauw verder! (:

aah leuk veder !

Oh heb dit stukje gelezen. Echt super!
Ga nu maar eerst even je eerste deel lezen.
Je hebt het goed voor elkaar. Want dit word mijn aller eerste verhaal dat ik lees bij schijfsels! hahaha.

Jij kan zo goed schrijven, je moet er wat mee doen!

Mooi gezegd Yvette : je stelt zeker nooit teleur met een “minder” stukje. En dat vind ik juist zo tof. Vaak stop ik met verhalen lezen omdat er geen spanning in zit, maar hier wel in =D Ik dacht toen ik de titel las : Hè, jeetje, gaan er nou meer met het thema beginnen? maar jij was het (a) haha
VERDER…

verder :grinning: echt heel leuk :slightly_smiling_face:

• Gooit flesjes cola in de lucht *

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

( sorry moest er ff uit ) KLEINE NINA BLIJFT BESTAAN!!
hopelijk word ze niet zo een verwaand nest als nina uit gtst :S sorry

oEHH VERDER VERDER :slightly_smiling_face: (l) (l) (l)

:stuck_out_tongue: Ben inderdaad druk ( Lees : HEEL DRUK ) kan der ff niks aan doen… Sorry … maarre vergeef me … er is een nieuw verhaal dusse * kijkt met puppyogen aan * Enne maakt niet uit… ik ga proberen te mindere… en minder te spammen :slightly_smiling_face: Daarom schrijf ik nu ff hier op

jeetje wat ben jij druk zeg, bij het vorige verhaal ook.

Niet beledigend of lelijk bedoeld hoor !

wat had je dan van koekiimonster verwacht hahahahaha
meid, kan je wel is in de lessen stilzitten ghehe
loveforyou (L)

ooh…
VERDERVERDERVERDERVERDERVERDER :grinning::D:D !