Dagboek-achtige boeken?

Hallo! Ik ben al een tijdje op zoek naar dagboek-achtige boeken, boeken die dus beginnen met ‘liefste dagboek’, handgeschreven zijn en waar allemaal foto’s/lijstjes/briefjes in geplakt zitten. Kent iemand een boek dat zo geschreven is? Ik weet dat ‘Ezzie’s dagboek’ zo’n soort boek is maar dat is volgens mij een kinderboek (en heb ik een paar jaar geleden al gelezen). Dit zijn een paar foto’s van ‘Courtney Love’s Diary’, een voorbeeld van wat voor boek ik zoek, als jullie mijn warrige uitleg niet begrijpen, haha :slightly_smiling_face:

http://4.bp.blogspot.com/_rmO3tkTaSbI/TCTUpOw9TmI/AAAAAAAABI4/Ueb1EbXyMY0/s1600/dty46.jpg

Hmm, lastig lastig.
Ik ken wel dagboek-achtige boeken zoals Bridget Jones en ‘Het Web-Log van Annemiek’, maar echt zoals jij beschrijft weet ik niet.

Misschien is ‘Voor Altijd’ van Cecelia Ahern wel iets voor je?
Is echt mijn fav. boek! De hoofdpersonen praten met elkaar via briefjes, mailtjes etc. etc.

Oh. Ik weet niet of er wel veel van dat soort boeken gepubliceerd worden eigenlijk. Maar The Perks of Being a Wallflower is wel een beetje dagboekachtig en erg mooi.

Amy and Roger’s Epic Detour!
Dat gaat meer over een reis, niet echt in dagboek-stijl maar wel met lijstjes, bonnetjes, kaarten en foto’s.
En The Secret Diary of Adrian Mole natuurlijk ook. Gedateerd, maar een grote favoriet van mij.

the perks of being a wallflower/ de belevenissen van een muurbloem. Een echte aanrader! Ik heb m alleen in het engels gelezen dus ik weet niet hoe de vertaling is, maar in het engels is hij makkelijk te doen

Cathy’s boek is wel een beetje zo. Er staan tekeningen tussen en er zit een mapje bij met bewijsmateriaal. Ik vond dat echt een geweldig boek! :slightly_smiling_face:
Het ongelooflijke schooljaar van Scarlett M. is ook een dagboek. Het is niet helemaal wat jij bedoelt, maar ik herinner me vaag dat er ook mailtjes en lijstjes tussen haar schrijfsels zaten.

Moest voor school laatst de belevenissen van een muurbloem lezen. Vond het een erg goed en mooi boek. Is niet in dagboekvorm geschreven ,maar geschreven als een brief naar de lezer.

maar zeker een aanrader!

verder: glitterjurk vs. spijkerbroek (het klinkt stommer dan het is)
Gaat over een hollywoodster die na in een afkickkliniek te hebben gezeten naar “highschool” moet gaan.