Dag van nationale rouw; Minuut stilte

Hallo allemaal,

Zoals jullie zullen weten, is vandaag een dag van nationale rouw. Radiozenders en televisiezenders hebben aangepaste programma’s, vlaggen hangen halfstok, het vliegverkeer staat een minuut stil. Nederland rouwt om de slachtoffers van vliegramp MH17.
Bij allerlei instanties wordt er om 16.00 een minuut stilte gehouden. Is het een idee om dit ook op gs te doen?
Het is niet verplicht om hieraan mee te doen, maar als je dit uit respect wil doen en/of het een mooi gebaar vind: doe mee :slightly_smiling_face:
Gaan we zoveel mogelijk mensen op de hoogte proberen te brengen (als dat mag) zodat zij kunnen bepalen of ze mee willen doen of niet?

Ja, goed idee! Zou een mooi gebaar zijn.

Het treinverkeer staat geen minuut stil, het vliegverkeer wel. Voor de treinen is het te gevaarlijk omdat van tevoren nog niet exact bekend is hoelaat de lichamen aankomen en dus hoelaat de treinen moeten stil staan, de machinisten zouden dan (te) kort van tevoren worden ingelicht en dat zou voor gevaarlijke situaties kunnen leiden, dat las ik op het nieuws.

Ik doe zelf sowieso mee aan de minuut stilte uit respect voor alle mensen die hierbij betrokken zijn. De slachtoffers, de nabestaanden, de onderzoekers en iedereen die deel is van dit heftige proces van identificatie etc.

@WILDFIRE Oké, dat zag op nu.nl staan, maar dankje, ik zal het veranderen

Het is vrij lastig te realiseren, maar als we toestemming hebben van de mods, zouden we het in een aantal topics kunnen zetten? En zoveel mogelijk verspreiden en in onderschriften inderdaad.

De NS gaat ook 1 minuut stil staan, staat op de hoofdpagina van de website =)
Uiteraard ben ik ook een vanuit stil!

krijgen we dan niet weer dat gezeur over dat je niet op gs mag posten enzo?

ugh daar heb ik geen zin in hoor :’)

Gezeur? Wat was dat gezeur ook alweer dan?

Ik vind dat ook op girlscene iedereen zelf moet bepalen of zij 1 minuut stil wil zijn en geen posts plaatst.

Een tijdje terug met krullevaar, mensen wouden 1 minuut stilte houden, prima hoor. Maar toen kreeg je gezeik over dat je in die tijd niet op gs mocht :’)

Toen was er ook een minuut stilte voor krullevaar, dit mocht wel verspreid worden in een aantal topics, maar wel na toestemming van mods.
Topics sluiten werd niet gedaan omdat iedereen het voor zichzelf moest bepalen en niet verplicht moest worden.

ik doe sowieso mee :grinning:

Natuurlijk mag iedereen dat zelf bepalen, maar het leek me wel mooi omdat er op veel plekken in NL een minuut stilte gehouden wordt, dit ook te doen op gs.

Ja, dat was wel wat minder, maar ik vond dat voor Krullevaar een hele mooie actie. En het forum lag er precies op dat tijdstip uit en deed het na een tijdje pas weer, toch?

ja klopt dat was heel appart!
maar was niet de bedoeling haha

Oh ik las het gister dus misschien is het in de tussentijd wel besloten bij de NS, my bad!

edit: zie het nu inderdaad zelf ook staan, gister zeiden ze nog dat ze dat niet zouden doen maar inmiddels hebben ze dus besloten van wel… ik had eerst moeten checken. sorry

inderdaad, en een dag van nationale rouw is er uit respect… en elkaar in zijn/haar waarde laten is ook respect. Ieder moet dat voor zich weten en als je niet een minuutje stil bent wil niet zeggen dat je een harteloos persoon bent en het niet verschrikkelijk vind wat er is gebeurt… je kunt niet iemand verplichten een minuut stil te zijn

Nee inderdaad niet de bedoeling haha. Heel toevallig en apart, maar ook wel mooi eigenlijk (:

Maar gaan we zoveel mogelijk mensen op de hoogte proberen te brengen (als dat mag) zodat zij kunnen bepalen of ze mee willen doen of niet?

Eens.

Zelf ben ik ook een minuut stil. Bij mij op mijn werk is er vanochtend nog een spoedbericht geweest waarin stond dat we moesten verspreiden dat we ook in de winkel een minuut lang alles neerleggen. In het dorp hadden veel winkels ook geen (reclame)vlaggen buiten hangen en zelf hadden we een (Nederlandse) vlag halfstok gehangen.

Waarom zou je zelfs gaan zeiken dat je 1 minuut niet op gs kan? Dat is niets in vgl wat er bv met Krullevaar of nu met dat vliegtuig gebeurt is…

Om te laten zien dat gs achter die minuut stilte staat vind ik het best dat voor 1 minuut het forum wordt gesloten. Maar ach wie ben ik om die te zeggen :pensive: