Dag van de Arbeid

Ik wil op 1 mei, Dag van de Arbeid, gaat winkelen. Waarschijnlijk in 's-Hertogenbosch. Iemand een idee of de winkels dan dicht zijn? In België schijnen alle winkels dan dicht te zijn, maar ik weet niet of Nederland daar ook zo strikt in is.

Volgens mij wordt er niet echt bij stil gestaan in de zin van winkels sluiten etc.

waarom zouden ze dicht zijn dat is dan toch juist een dag waarop je moet werken lol

Nog nooit van een dag van de arbeid gehoord maar oke kan ook aan mij liggen. Volgens mij zijn de winkels gewoon open hoor.

Mijn moeder zei dat ze in België en Duitsland op de dag van de Arbeid vrij van school zijn. (en werk?)

Omdat Koninginnedag een nationale feestdag is in Nederland en Dag van de Arbeid de dag daarna is in wordt die niet gevierd. Een gewone werkdag voor de Nederlanders helaas.

is primark in luik dicht vandaag?

Ik woon in België en vandaag is iedereen vrij en alle (toch de meeste) winkels zijn hier gesloten. En gisteren hadden we een brugdag.

oke bedankt:)

Het is een nationale feestdag hier in België, een dag waarop er net NIET gewerkt wordt. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar de meeste mensen zijn vrij van werk/school. Lijkt me dus ook sterk dat de Primark in Luik of eender welke winkel open is.

Ik woon in het zuiden en hier is het wel bekend omdat meestal de steden / winkels hier dan vol zijn met Duitse mensen die vrij hebben en een dagje komen winkelen =’] dus ik vermijd vandaag de drukte.