dag uit voor vriendin; vader leeft nog 2 maanden wss.

hee, hier het verhaal ; )

ik heb een vriendin, en bij haar vader is een half jaar geleden ong. kanker ontdekt. Ze zeiden dat het makkelijk te behandelen was, en het leek dan ook weer de goede kant op te gaan. Nu is hij vorige week maandag weer door de scan heen geweest( ik weet niet precies wat ) en daar is uitgekomen dat de medicijnen die hij kreeg niet waren aangeslagen, en dat hij nu dus nog ongeveer twee maanden te leven heeft als de medicijnen die hij nu krijgt ook niet aanslaan, en de kans dat die aanslaan is bijna nihil.

Wij willen nu dus met onze vriendinnengroep een dagje uit plannen, vol verassingen zodat ze even haar thuis situatie kan vergeten. We hadden al ingedachten om uit eten te gaan, naar de bioscoop en een hele beautydag bijvoorbeeld. Nu mijn vraag aan jullie, hebben jullie nog ideeen, of dingen waarvan je zegt als je iets dergelijks hebt meegemaakt, dit moet je doen, of dit moet je juist laten.

Alvast bedankt, en sorry voor de spelfouten als die ergens te vinden zijn, want ik heb geprobeerd ze er allemaal uit te halen, maar nederlands is niet sterkste kant ; )

Wat zielig voor haar :astonished:
Ik weet zo even niets, ik reageer later misschien nog wel een keer als ik wel wat weet :wink:

zoals je zelf al zei
ga naar een beautysalon
bioscoop
uit eten
of euhmm, tjaa jij kent haar natuurlijk beter dan ik dus jij weet wel wat ze leuk vind dus doe daar iets mee (:

Mijn beste vriendin haar vader is ook 3 jaar geleden overleden aan kanker.
leuk idee om haar een dagje mee te nemen! ik weet eigenlijk niet zo goed wat je nog meer kan doen, misschien nog een kleine fotoshoot met jullie groep vriendinnen ?

voor de rest denk ik dat je er op die dag zelf juist het beste niet over kan praten, tenzij ze het fijn vind. ik weet iniedergeval dat mijn vriendin er in die tijd het liefst niet aan wou denken en gewoon met vriendinnen wou zijn en leuke dingen doen.
heel veel succes en sterkte er mee!

Jezus, zo moeilijk!
Sterkte ermee.

Misschien is een dagje pretpark efteling of walibi leuk voor haar?
Kan ze lekker genieten, lekker uitgillen.
Dagje naar center parcs? Zwemmen beautydag?

Idd
Enne het allerbelangrijkste: Er voor haar zijn. werd helemaal stil van deze topic…

Idd een beautydag in bijv. Elysium (groot sauna complex). Gewoon de hele dag lekker relaxen, massage boeken, eten in een restaurant daar, gewoon heerlijk ontspannen. Dat lijkt me iets wat wel lekker is in zo’n tijd =O

Pff, echt heftig trouwens =|

ik zou verder niet weten wat je kan doen.

maar wou wel even zeggen dat ik het echt top vind dat je zoiets doet!

ik wou er altijd juist wel over praten! en nu nog nu hij overleden is.
ik weet niet waarom maar ik vind dat gewoon fijn.

sorry offtopic.

steun haar . het is erg zwaar om een familielid te verliezen en die te zien pijn lijden . wees er voor haar. en probeer leuke dingen met haar te doen en zorgen dat ze ook aan andere leuke dingen denkt.

bios
strand
beauty
uitgaan .

Gewoon een heel gezellig dagje uit.
Bijvoorbeeld shoppen in een grote stad, 's avonds uit eten en uit?
Of gewoon heel ontspannen een dagje in een sauna(zwaluwhoeve!) met massage?

tjaa de dingetjes die eigenlijk al genoemd zijn. probeer die dag nou juist niet echtra grappig of overdreven leuk te zijn (dit zal ech heel nep en verkeerd op haar overkomen alsof zij de “feestbreker” is) en probeer er niet over te praten. begint ze er zelf over, zoek dan een rustig plekje over waar ze alle tijd kan nemen om er over uit te huilen en te praten.
echt super dat jullie dat doen, ik denk dat ze er echt heel blij mee zal zijn :slightly_smiling_face:

met z’n alle haar trakteren op iets moois zoals een kettinkje waarmee jullie laten zien dat jullie er altijd voor haar zijn?
of… ja de genoemde dingen eigenlijk…
vader van een vriendin is afgelopen mei overleden aan een hartstilstand, maar zoiets duurt lang maar je moet er wel echt met haar over praten.
echt super dat jullie er zo goed voor haar zijn

ja, echt super dat jullie er zo voor haar zijn…
Mijn vader is ook afgelopen jaar overleden,
en het is echt heel moeilijk allemaal…
zelf wou ik er gewoon het liefste niet over praatte en gewoon doorgaan en leuke dingen doen… aan het begin was dat wel moeilijk
Maar het heeft allemaal tijd nodig!
En nu gaat het gewoon weer helemaal super met mij…
Ik denk er natuurlijk wel nog vaak aan, maar minder

up. sterkte, kut voor dr.

Heb hetzelfde meegemaakt, over 2 weken 2 jaar geleden.
maar om op dat moment ergens vrolijk van te worden? Eigenlijk vond ik dat alleen in de kleine dingen zitten, gewoon een keertje logeren, een filmpje, een beautydagje zou ook kunnen. Het hoeft niet persee duur te zijn. Misschien gewoon over de tijd versprijden dat ze weet dat je er altijd voor haar bent ipv maar een dagje. En zoals ik zelf ben ingesteld, niet over thuis praten.

Als je een beautydag doet, laat dit dan doen bij een salon of iets dergelijks.
Want als je het thuis doet, wordt ze misschien steeds herinnerd aan thuis ofzo. Als je dan bij een salon bent, is ze echt even helemaal weg en heeft ze tijd om met jullie te kletsen over andere dingen en lekker te genieten :wink:

bedankt allemaal voor jullie reactie’s :hearts: als er nog meer ideeen zijn kom maar op! we gaan nu wss naar een schoonheidssalon, zelf eten koken en 's avonds uit. Maar miss gaan we nog iets met paarden doen, maar we moeten nog even kijken wat en wanneer :wink: nogmaals bedankt !

kun je niet zoiets erbij halen als The Make a Wish Foundation? Zoiets deed mn vriendin ook, haar vader had kanker en toen hebben ze een paar uur in een helicopter gevlogen omdat haar vader nog zo graag een keer wilde vliegen.

dat doe ik normaal met mn vriendinnen ook :confused: