Dag- en nachtcreme in een of is apart beter?

Hoi (:

Ik heb net een dag-/nachtcreme gekocht die ik al eerder had, maar gebruikte hem alleen voor de dag ('s nachts doe ik nooit wat op), maar een dagcreme doet wat anders dan een nachtcreme, lijkt me. Is het nou beter om een aparte dag- en nachtcreme te hebben of is 2 in 1 ook goed? En zo ja, is het dan voor je huid ect beter om die 's nachts op te doen in plaats van gewoon reinigen en klaar?

Alvast bedankt merci

Je bent nog jong, je hoeft echt nog geen nachtcreme te gebruiken. Dagcreme is meer dan genoeg :slightly_smiling_face:
zo’n creme dient om de schadelijke invloeden van buitenaf een beetje tegen te houden, je huid te hydrateren en in balans te houden

Ik merk het wel goed als ik na het reinigen nog nachtcreme gebruik. Maar ik weet niet echt wat het verschil is tussen de dag en nachtcreme, of als het samen zit!

Dag en nacht creme heet niet voor niets zo. Dag cremé is vooral bedoeld om je huid te voeden, zodat het de dagelijkse ergenissen aankan. Het hollandse weer. Zodat je huid niet ‘moe’ wordt. De nacht creme is vooral bedoeld om je huid weer een oppepper te geven na een dag. Om je huid te hydrateren. :slightly_smiling_face:

Bedankt allemaal!

@Basically: Ja dat bedoel ik juist. Het heeft toch beide een andere werking, dus ik vraag me af of zo’n 2 in 1 dingy net zo goed is.
Maar bedankt! Ik probeer het vannacht gewoon (:

dagcreme is meestal lichter en heeft spf, nachtcreme is eerder rijker en kan wat te vet zijn voor je huidtype voor overdag.

Hmm. Tjah. Het lijkt me niet zo’n probleem als je die dingen verwisselt. Dus waarom ook niet samen? Tjah, probeer het maar gewoon uit.

Ga ik doen!
Dankjewel (:

Dagcreme is voor overdag, zit vaak ook spf in en beschermt je huid tegen schadelijke invloeden van het weer.
Nachtcreme is om je huid te voeden en maakt het vaak ook wat vettiger, maar dat is 's ochtends over.
Dus ja, er zit wel degelijk verschil in :grinning: