Cytomegalie virus (CMV)

Hallo girlsceners,

Ik vroeg mij af of er hier meiden bekend zijn met het cytomegalie virus (verkort CMV)? Het is een soortgelijk virus als pfeiffer.

Afgelopen vrijdag is er uit bloedonderzoek gebleken dat dit virus zich in mijn bloed bevindt. Echter is het virus momenteel niet actief, maar zijn er wel antistoffen aanwezig. Nou vroeg ik mij af of er meer meiden zijn die dit virus (gehad) hebben en wat de voornaamste klachten waren? En hoe lang heb je last gehad van deze klachten?

Het is mij namelijk nog niet helemaal duidelijk wat de gevolgen van het virus zijn en zou daarom graag ervaringen met andere meiden willen delen.

Liefs,

Topoftheworld

Het is verstandiger als je de arts vragen stelt als je dit soort nieuws krijgt :slightly_smiling_face:
Dit soort dingen kan bij iedereen andere klachten veroorzaken.

Hoi!

Ik heb zelf CMV gehad toen ik ongeveer 14/15 jaar oud was. Ik was vooral heel erg moe (ik sliep gemiddeld 14 uur per dag en soms nog wel meer). Ook had ik vaak koortsaanvallen, met name in de avond. Zodra ik een drukke dag voor de boeg had moest ik daarna gemiddeld 1-3 dagen bijkomen hiervan, afhankelijk van hoe druk het was. Bij mij heeft dit alles ongeveer 2 jaar geduurd voordat ik het virus kwijt was en ik langzaam kon gaan herstellen. Aangezien ik bijna niks meer deed buitenshuis was mijn lichaam erg achteruit gegaan wat betreft conditie en spieren. Inmiddels ben ik 22 en ben ik volledig hersteld sinds mijn 19e en ik heb er sinds dien ook geen last meer van gehad en ik kan nu alles weer doen wat ik graag wil doen.

Wat betreft de klachten ervaart iedereen het verschillend. Bij de een uit het zich heftiger dan bij de ander.

Veel beterschap! :sob::muscle: