Cyste op de eierstok.

[i]Hoi meiden.

Het komt steeds vaker voor bij meiden & vrouwen tussen de 25 en 40 jaar, die opeens een cyste hebben op hun eierstok, polsen of baarmoeder.
Zelf had ik hier nog nooit van gehoord, het is een soort ballon met vocht hierin.

Ik heb nu bijna 8 maanden een spiraaltje, ik dacht het ultieme voorbehoedsmiddel.
De eerste 2 maanden er gebloed, erg vies allemaal. Maar, daarna geen bloeding meer gehad, af en toe weleens een kleine beetje, tot vorige week donderdagavond.
Ik begon opeens weer een beetje te bloeden, en had al 1 week last van steken links in mijn onderbuik. Dus, een echo gehad of mijn spiraaltje nog goed zat.

Vrijdagochtend naar de dokter geweest met me vriend voor de uitslag. Mijn spiraaltje zat helemaal goed, maar bij toeval hebben ze een cyste ontdekt in mijn eierstok van 5 centimeter, ze weten niet hoelang het er zit en hoe snel het groeit.
Ik moet morgenochtend om 08:00 uur meteen het ziekenhuis bellen voor nog een echo en een afspraak, hoop dat ik zo snel mogelijk terecht kan.

Ik ben bezorgd!
Wie heeft weleens een cyste gehad?
Hoe groot was de cyste en wat is de verdere behandeling?

Liefs Róse. [/i]

alvast beterschap xx

Dank je, was echt een shock.

Een vriendin van mij heeft dat, ze heeft ook een spiraaltje gehad. Maar ik weet niet of ze er al voor behandeld is, ik spreek haar niet erg vaak meer.

ik weet niet wat het is , maar het klinkt erg ernstig ;s
veel beterschap x

Ik heb ooit een cyste gehad maar op een heel andere plek, namelijk in m’n enkel. Het schoot er echt opeens in, heel bizar. Bij mij was het een grote vochtbel (mijn enkel werd ook heel dik) en echt bizar pijnlijk, ik kon niet meer lopen. Ik ben ervoor naar de huisarts geweest en volgens mij is het uiteindelijk vanzelf overgegaan na een paar dagen, maar dat weet ik niet precies meer want het is al een paar jaar geleden. Je eierstok lijkt me echt een hele pijnlijke plek, ik weet ook niet hoe dat behandeld wordt. Sterkte in ieder geval!

Wtf 5 centimeter! :confused: Damn, veel beterschap & succes met je behandeling!

Woow, heel veel beterschap & succes met je behandeling!

Awh heel veel sterkte! Een vriendin van me heeft 2 cystes op/in haar knie gehad… Maar beide niks kwaadaardigs en intussen heeft ze er geloof ik geen last meer van.

Jemig wat naar. Hoop echt dat het weg gaat bij je zodat je gauw beter wordt. Snap wel de paniek die nu bij je heerst. Is niet niks als je dat zo hoort!

Erg veel sterkte toegewenst.

Heel veel sterkte! Lijkt me erg naar maar gelukkig wordt je snel behandeld.

Ik had 1 in m’n borst, van 2cm en die hebben ze opengeprikt ofzo :stuck_out_tongue: Wel onder verdoving dus ik merkte er niets van :slightly_smiling_face: Het is niet gevaarlijk dat het er zit, maar het kan na een tijdje wel pijn beginnen doen.
Sterkte !

Dank je wel voor alle mailtjes.
Vandaag het ziekenhuis gebeld,
ik kan pas over 2 weken terecht, dus eigenlijk nog een zorg erbij.
gister voelde ik me in 1 keer niet lekker en kreeg mega buikpijn,
nu weer opgeknapt, gelukkig.
Hoop niet dat mijn cyste zo snel groeit.
want, bij 7 centimeter halen ze mijn eierstok weg.
Liefs Rose.

Heel veel beterschap en sterkte!

Ik toen ik veertien was.

Ik fietste naar school en toen ik van mijn fietst afstapte had ik ondraaglijke buikpijn. Uiteindelijk naar huis gegaan, huisarts, ziekenhuis. Die dachten beginnende blindedarmontsteking. Ik werd weer naar huis gestuurd. Dag erna terug voor controle. Echo gehad. Ik had een cyste zo groot als een manderijn/sinaasappel aan mijn eierstok, deze was zo zwaar dat het was gaan draaien. Ik naar gynacologie, ze vonden het allemaal zeer interessant: zo jong, zo’n grote cyste… =p.
Ik ben geopereerd met een kijkoperatie. Daarna heel lang bij ongesteld zijn geen buikpijn gehad aan de kant waar de cyste zat. Maar ze hoefden mijn eierstok er gelukkig niet uit te halen.

Ik gebruikte trouwens ook geen voorbehoedsmidelen.

Sterkte Rose! Wees blij dat ze er nu zijn achtergekomen.

Wow, ik precies hetzelfde! Ook toen ik 14 was, had al bijna 10 weken vaak ondraaglijke buikpijn, ben 5 keer naar de dokter geweest maar die zei steeds dat ik meer water moest drinken en meer vezels eten, wat ik al deed maargoed. Toen 2 keer naar ziekenhuis eerste hulp post, omdat het echt niet meer te doen was, maar daar konden ze niets vinden. Steeds voor blindedarmonderzoek gezocht maar dat was het niet. Uiteindelijk hebben ze dus na die 10 weken een echo gemaakt, waarvan ze schrokken, na nog 2 echo’s werd ik meteen opgenomen in het ziekenhuis voor operatie, waarna bleek dat ik ook een cyste had van 10 cm doorsnee en daardoor mijn eierstok 6 keer om zijn as was gedraait. (wat de buikpijn veroorzaakte) Ze hebben de eierstok teruggedraait en de cyste laten zitten, die heeft er nog ongeveer 7 maanden over gedaan om helemaal te verdwijnen, het is langzaamaan steeds kleiner geworden. Na de operatie helemaal geen buikpijn meer gehad!
Maar veel sterkte meid, meestal gaan die cystes vanzelf weg zeiden de artsen, dus ik hoop bij jou ook! Het komt goed, inderdaad wel heel fijn dat ze er zijn achtergekomen!

Jeetje, wat naar. Ik hoop inderdaad voor je dat het niet verder groeit.
Veel sterkte en beterschap toegewenst!

De moeder van een vriendin van me heeft het, het heeft haar onvruchtbaar gemaakt en ze is er nou een kleine twee weken geleden aan geopereerd.
Het is erfelijk en waarschijnlijk kan mijn vriendin nu ook geen kinderen krijgen,
echt heel sneu.
(En hoe het dan kan dat ze dus een kind heeft gekregen? Ze had héél erg geluk na 3 miskramen).
Ik hoop dat jij er goed vanaf komt!

Vriendin van mij heeft er twee, maar bij haar zijn ze goedaardig (vraag me niet hoe of waarom), en ze moet ze gewoon net zo lang laten zitten totdat ze er last van krijgt.

hoi! ik had een cyste op mn eierstok van 8,5 cm. mijn eierstok is geheel verwijderd nadat hij meerdere keren om zn as was gedraait.