Vorige week ben ik naar de dokter geweest aangezien ik al 1,5 maand non stop ongesteld ben. Ik kreeg gelijk een verwijsbrief naar de gynaecoloog voor een gynaecologische echo en om bloed te prikken om te checken op bloedarmoede. Deze week had ik dus de echo en moest ik bloed prikken en kreeg niet zo heel leuk nieuws.
Ik heb een cyste in mijn rechter eierstok. Dit gebeurt wel vaker, maar pas bij vrouwen van rond de 50. Daarnaast heb ik op mijn 15e ook al een cyste gehad in mijn linker eierstok (ik ben nu 20). Deze is toen operatief verwijderd aangezien het een diameter had van 10 cm en mijn eierstok 2x was gedraaid. Dit veroorzaakte ongelooflijk veel pijn, ik heb letterlijk 3 dagen lang niet kunnen lopen of eten.
Op dit moment voel ik bijna geen pijn, maar ik ben heel erg bang dat het weer zo erg word. Daarnaast kunnen cystes uitgroeien tot kwaadaardige cystes en eierstok kanker veroorzaken. Het zit me gewoon echt niet lekker eerlijk gezegd. Ik krijg woensdag de uitslag van mijn bloedonderzoek en moet pas over 3 maanden terugkomen voor controle.
Het gebeurt naar mijn weten en volgens de gynaecoloog bijna nooit dat iemand op zo’n jonge leeftijd een cyste krijgt en al helemaal niet een tweede keer, maar ik vroeg mij toch af of iemand dit verhaal herkent…