CVS ?

Ik ben de laatste tijd heel erg moe. Ik ben naar de dokter geweest, en ik heb mijn bloed laten onderzoeke, maar ik bijk geen pfeiffer of bloedarmoede te hebben. Mijn moeder zocht op internet en toen zag ze iets over CVS ( Chronisch vermoeidheid Sydroom ). Zijn er meiden die dit hebben ?

Ik heb er geen last van (thank god), maar mijn moeder en mijn broer wel.
Meestal komt zoiets niet “vanzelf”, mijn moeder heeft het gehad na de geboorte van mijn tweede broer en mijn andere broer kreeg het na zijn klierkoorts. Ben je zeker dat je voorheen niet ziek of verzwakt geweest bent?

Eigenlijk is er niet zo veel aan te doen …
Maar hè, je bloed is nagekeken en ze hebben daar niets over gezegd? Normaal gezien kan je dat meteen … oh wacht, nvm. Je kan zoiets nakijken in levend bloed (dus als de dokter zo’n prikje in je vinger maakt en onmiddellijk je bloed nakijkt). Als je bloedplaatjes tegen elkaar hangen als een soort ‘worst’, dan neem je minder zuurstof op en kan het niet goed vervoert worden doorheen je lichaam. Dat is de reden waarom je je zo vermoeid voelt.

ja ik heb het

ik heb t ook al 4,5 jaar…

als je wat wil weten, moet je maar een berichtje sturen!

Hier is al een topic over :wink:

je kan ook een tekort hebben aan vitamine B, ik was laatste tijd ook vermoeid en nu gaat het veel beter.
vraag aan de dokter een goed onderzoek,laat enkele keren bloedprikken.