CV/motivatie

Hai! :upside_down_face:

Ik probeer al maanden een vakantiejob te ‘veroveren’ maar het lukt me maar niet!
OF ze hebben niemand nodig OF ze keuren me af OF ze reageren gewoon niet.

Nu, ik heb zitten bedenken, misschien ligt het aan mijn curriculum vitae.
Mijn cv is niet zo uitgebreid (dat kan ook niet, ik ben 17, en meestal zoeken ze dan mensen MET ervaring, maarja, je moet toch ergens die ervaring opdoen?).

Misschien schrijf ik wel de verkeerde dingen in mijn cv/motivatie.

Wat schrijven jullie allemaal in jullie cv? Wat is belangrijk/onbelangrijk?
Kan je eventueel je cv hier tonen? (Aangepast natuurlijk)

Dankjullie!

Ik ben 16 en heb PRECIES hetzelfde probleem! Zie dit dus maar als een up, haha. Zal dit topic dus volgen.

Ik heb geen idee hoe ik mijn cv moet plaatsen, maar bij mij staat erin waar ik op school zit waar ik stage heb gelopen en waar ik heb gewerkt etc. Bij motivatie zet ik vaak; Ik wil graag werken. Ik weet ook niets beters, haha. Maarja, ik ben net als jou ook al maanden aan het zoeken en niemand reageert. Nu doe ik schoonmaakwerk bij me moeder.

Je motivatie klinkt niet zo geweldig:p Maak er een beetje leuk verhaal van. Dat je de vacature tegenkwam en dat het je aansprak omdat… dat je graag meer ervaring op wil doen bij dat bedrijf… dat je sociaal bent en dat je graag met mensen werkt of dat je erg van computers houdt. ( Dat je in je vrije tijd ook graag helpt schoonmaken. Dat je ouderen graag een leuke dag wilt bezorgen… Weet ik veel, hangt er van af waar je wil werken.) Zoiets, je moet niet gaan liegen natuurlijk, maar je moet wel duidelijk maken dat je hier over nagedacht hebt en niet ‘ik heb geld nodig’ als reden geeft ofzo haha.

Bovendien is het in deze tijd heel lastig voor veel mensen om een vakantiebaan te vinden. Stond een tijd terug nog een heel artikel over in het AD. Ik heb er nu ook gelukkig eentje gevonden na maanden solliciteren. Vaak hoor je niks en 1x ben ik afgewezen. Geef iig niet op! En anders volgende x beter. T is nou eenmaal zo.

Bedankt :slightly_smiling_face:

Ik heb nog nooit een cv bij mijn sollicitatie gemaakt en ik heb 3 bijbaantjes in 1 jaar gehad. (Eerste 2 bijbaantjes waren niks voor mij, ontslag genomen, mijn huidige bijbaantje gelukkig wel.) En ik ben trouwens 16. Ik denk dat als je alles goed in orde hebt en je 17 bent dat het wel goed moet komen. Ligt er ook aan of ze iemand nodig hebben dus ik denk niet dat het per se aan je cv ligt. Je zegt zelf ook dat ze soms helemaal niet reageren, dan moet jij achter hun aangaan, dan weten ze dat je interesse heeft.
Verder kan ik je niet echt helpen, ik heb ook niet bepaald heel veel ervaring, ik heb qua bijbaantjes gewoon veel geluk gehad en mezelf goed gepresenteerd.
Maarja, veel succes met het zoeken naar een bijbaantje. En denk eraan, veel interesse tonen en als je afgewezen wordt dan is dat niet het einde van de wereld!

Bij mijn eerste baantje (toen was ik 16, inmiddels 18) had ik ook geen enkele werkervaring, maar heb ik er duidelijk bij gezet dat ik ontzettend gemotiveerd was om nieuwe dingen te leren en om te werken en hoe sociaal ik wel niet was (allemaal lichtelijk overdreven maar op basis van “goede motivatie!!” ben ik dus wel aangenomen destijds!)

Merci :slightly_smiling_face: En proficiat!

Up!

Dit kan in het algemene bijbaantjes topic, slotje dus.