CV Ketel kapot, iemand tips?

Hi allemaal,

Afgelopen week begon de CV-ketel in mijn woning op eens rare geluiden te maken. Aangezien mijn man en ik ruim een jaar geleden uit elkaar zijn gegaan zal ik dit dus zelf moeten oplossen. Echter deed mijn man dit voorheen altijd en heb ik dus totaal geen advies van cv ketels en alles wat daarbij komt kijken.

Gisteren is de monteur geweest die bij de vorige bewoners ook al het onderhoud en de controles voor de cv ketel deed. Hij gaf aan dat de ketel nog wel te repareren is, maar dat dat flink in de kosten zal gaan lopen. Hij vond het daarom een betere keuze om een nieuwe cv ketel aan te schaffen, want naast dat die beter werkt is hij ook een heel stuk zuiniger volgens de monteur.

Ik heb geen idee wat ik nu het beste kan doen en waarom ik eventueel op moet letten bij het aanschaffen van een nieuwe cv-ketel.

Hebben jullie tips en/of ervaringen?

Hmm. Dit is een nare situatie inderdaad. Bij ons thuis regelt mijn man dit altijd, maar dan ook met een installateur hoor. Zelf is hij ook niet zo technisch.

Als ik je een tip mag geven zal ik luisteren naar het advies van jouw installateur. Hij zal ongetwijfeld weten waar hij het over heeft en, omdat hij het voor de vorige bewoners ook al regelde moet hij meer weten over de ketel en de woning zelf.

Ik weet wel dat het bij het aanschaffen van een nieuwe cv-ketel belangrijk is om op de volgende punten te letten:

1. De zuinigheid van de ketel
  2. De grootte van de woning
  3. Goed onderzoek doen naar een CV-ketel en combiketel

Ik hoop dat je hier wat mee kunt

Ja, klopt inderdaad. Het is niet makkelijk om dit als vrouw opeens allemaal zelf te moeten doen, maar je leert er ook weer van. Ik begin nu namelijk wel te snappen waarom veel vrouwen niet afhankelijk van hun man willen worden.

Bedankt voor je tips! Ik ga kijken wat ik hiermee kan doen, maar wat heeft de grootte van de woning van invloed op de cv-ketel?

Zoals @jaimm zegt is het inderdaad verstandig om naar deze punten te kijken. Wellicht is het wat om hier samen met de installateur naar te kijken. Het lijkt mij sowieso verstandig om de installateur te vragen wat voor cv-ketel hij zou aanraden, want zoals je aangeeft deed hij het onderhoud ook al voor de vorige bewoners.

Misschien als man een aanvulling… Afhankelijk zijn van een ander is denk ik nooit goed, het moet alleen versterkend zijn.

Ik vindt dat jullie tips om een vakman om advies te vragen, altijd slim is.

En soms een second opinion… Gaat om veiligheid en ook kosten van verbruik.

Bedankt voor je reactie @Mopje!

Ik ga vandaag de installateur bellen en hem om advies vragen. Gisteravond heb ik nog even wat onderzoek gedaan op Google naar cv-ketels. Hier kwam ik onder andere deze kieswijzer tegen: Doe de CV-ketel Kieswijzer | Preuter-Installatietechniek.nl

Is het slim om zo’n kieswijzer mee te nemen in de zoektocht naar een geschikt cv-ketel? Of kan ik dit resultaat delen met de installateur?

Ik kan over deze site geen opmerkingen maken, ziet er erg goed uit.
Alleen ik ken dat bedrijf ook niet.
Zitten die in jouw regio, staan ze daar goed bekend?

Heb je ook al gekeken op: https://www.consumentenbond.nl/cv-ketel

Ja, deze zit partij is relatief dichtbij gevestigd maar is op dit moment niet mijn installateur. Ik heb namelijk nog de installateur van de vorige bewoners. Maar ik dacht misschien via deze manier van meerdere bronnen advies te krijgen.

super van jou, een bedrijf in de buurt is vooral voor CV erg belangrijk.

Door mijn eigen werk gebruik ik ook wel de consumentenbond om te vergelijken. Kan nooit kwaad.

Ik heb gisterenavond mijn man even om advies gevraagd voor je. Hij gaf aan dat je in dit geval het beste contact kunt opnemen met je eigen installateur. Deze kan namelijk het beste advies geven voor een nieuwe ketel. Om zijn advies te vergelijken kun je vervolgens eventueel verschillende kieswijzers doen om te kijken of deze aansluiten bij het advies van jouw installateur.

1 like

Past mooi mat wat ik ook al aangaf, gaaf te horen!! Die mannen zijn zo slecht nog niet :wink: :smiley:

1 like

Ja, een bedrijf in de buurt is voor mij inderdaad wel belangrijk. Mocht er onverwachts wat gebeuren kan ik direct schakelen. Ik zal eens wat kieswijzers doen om een beeld te krijgen van verschillende cv-ketels.

1 like

Bedankt @jaimm dat je je man ook om advies heeft gevraagd. Hier kan ik zeker wat mee