Cutting ( geen haat)

Ik heb de laatste tijd erg veel verdriet omdat ik me heel erg alleen voel. De meeste leeraren denken ook dat er iets met me is, dat is ziek ben ofzo. Mijn gym leraar denk dat ik naar de dokter moet omdat ik misschien de ziekte van pfeiffer heb maar eigenlijk probeer ik gewoon mijn verdroet te verbergen. Heel vaak als ik verdrietig ben, ben ik ook boos op me zelf want ik wil een sterk persoon zijn dus ben ik zo boos dat ik mezelf bijt. Wat ik eigenlijk geweldig vind want daardoor vergeet in de pijn. Pas had ik met een niet zo scherp voorwerp zo hard en lang een streep gemaakt dat het kapot ging en pijn deed. Wat ik weer zo fijn vond omdat ik mijn verdriet en innerlijke pijn vergat. Er ligt standaart een mes op mijn kamer en heel soms wil ik die pakken en mezelf snijden maar ik heb het nog nooit gedaan omdat ik te bang er voor was. Te bang dat ik mezelf niet kan stoppen ofzo iets.
Wat zijn jullie ervaringen met jezelf snijden of jezelf op een andere manier pijn doen?

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/algemeen-automutilatietopic-4-255975.32225.html

Algemeen topic.

.

Ik denk inderdaad dat dit het eerste is wat je moet doen, gooi hem desnoods weg

dank jullie om me proberen te helpe mr ik voel me gwn heel alleen en de enige manier waardoor ik dat niet voel is mezelf pijndoen

Oke en dan snijd je jezelf. En dan? Die dag daarna heb je weer die drang en doe je het weer, zo ga je steeds maar door. Je kunt er net zo goed proberen mee stoppen want die ‘drang’ zal toch blijven (gaat vanzelf wel weg natuurlijk) en automutilatie heeft verder ook geen voordelen ofzo om er wel mee door te gaan.
Ik heb er zelf ook ingezeten dus ik snap je wel hoor haha, ik heb niet zoveel tijd maar je mag me noten als je wil

En oja, waarom ‘dank jullie om me proberen te helpen maar …’ Wil je geen hulp? Waar is dit topic dan voor?

Probeer wanneer je jezelf pijn wilt doen op jezelf te tekenen. Maak een mooi kunstwerk op je lichaam, kleur het desnoods ook in met stift. Dan ben je ook afgeleid maar op een positievere manier.

het enige wat ik wil is andere hun ervaringen lezen

Hey, haal alstjeblieft dat mes van je kamer af en stop er nu mee… Als je het nog een keer doet, wil je het steeds meer en word het een verslaving, (ervaring) ik wil niet dat je je zo gaat voelen. En het allerergste is dat je erna lelijke littekens krijgt die je laten herinneren aan de tijd dat het niet goed met je ging, en kan je bijvoorbeeld geen korte mouwen of korte broekjes meer aan. Als je iets kwijt wil kan je prive berichtje sturen als je wil

je kunt me noten als je erover wilt praten, ervaring

Mijn ervaring … Het geeft je op het moment verlichting, een ‘beter’ gevoel. Maar ooit gaat het beter, is je rotte gevoel minder, misschien wel weg. Maar je littekens gaan niet weg. Die blijven. Daarnaast ga je je ook niet sneller beter voelen als je jezelf snijd. Bovendien schiet je er niks, maar dan ook helemaal niks mee op. Je voelt je verdrietig, je snijd jezelf, dan is het even weg, maar dan? Het komt net zo goed weer terug. En er zijn ook andere manieren om jezelf beter te voelen.

Wees ook niet boos op jezelf omdat je jezelf verdrietig voelt. Je bent ook sterk als je verdrietig kunt zijn en dat kunt erkennen. Het verdriet gaat niet weg als je boos op jezelf word en jezelf pijn gaat doen.