cursus spaans in Barcelona

Hoi girls,

Ik heb dus net mijn vwo diploma gehaald en aangezien ik niet wist wat ik wilde studeren had ik bedacht dat ik een jaar ging werken. Maar omdat ik niet een heel jaar nutteloos wil weggooien zonder een beetje ontwikkeling zegmaar zat ik er aan te denken om een taalcursus spaans te gaan doen in Barcelona. Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft? wat vinden jullie, wel of geen goed idee? en voor hoelang dan?

alvast bedankt x

Hmm, op zich een leuk idee… Alleen de stad misschien minder, aangezien de eerste taal daar Catalaans is.

ja dat klopt idd, maar is dat echt heel anders? ik bedoel verstaan die mensen geen spaans daar? (misschien domme vraag :kissing:)

weet iemand dan misschien een andere leuke stad in Spanje?

Nou, het is wel heel anders. En ze verstaan/spreken het op zich wel, maar ik weet niet of het nou echt dé beste stad voor een cursus Spaans is. Dan kun je misschien eerder denken aan een stad als Madrid, waar het ook echt de voertaal is, zegmaar. Dat je het ook ziet op straat en in advertenties enzo.

Ja dat is misschien wel waar. Maar ik dacht eigenlijk gelijk aan Barcelona omdat die stad mij persoonlijk meer aanspreekt. Je heb overigens wel gelijk.

Nog iemand die er ervaring mee heeft? of tips voor andere leuke steden?

Het kan natuurlijk wel! Als je er echt een voorkeur voor hebt, moet je je niet laten tegenhouden.

Alleen kan ik me voorstellen dat wanneer je 100% met een taal bezig bent, het handig is wanneer mensen in winkels je ook in die taal aanspreken. Dat je het mensen op straat hoort spreken en het dus ook op straat tegenkomt.
Ik denk dat het verwarrend kán zijn om Spaans te leren, maar alles in het Catalaans te lezen.

Maar als je echt graag naar Barcelona wil, moet je daar gewoon schijt aan hebben en lekker gaan. Het is een prachtstad. :slightly_smiling_face:

Ja dat is waar idd, maar aangezien ik niet 24 uur per dag in een hotel zit of lessen volg en ook graag wat van de omgeving wil zien en wil shoppen enzo springt Barcelona er toch wel bovenuit :grinning:

spreek jij zelf Spaans btw?

uppie,

iemand?

someone misschien nog andere ideetjes of ervaring?

Ik heb geen ideetjes, ken wel iemand die dat net heeft gedaan in Barcalona.
Volgens mij heeft ze het ontzettend naar haar zin gehad, maar dat ze nog lang niet goed spaans kan =D

haha ja dat had ik ook al ergens gelezen van iemand die er echt 8 maanden had gezeten ofzo en nu alsnog niet echt spaans kon… Misschien komt dat ook door wat BurmaShave al zei, dat je in Barcelona niet mensen om je heen heb die spaans spreken maar catalaans… Maarja tis ook niet per se mijn doel om vloeiend spaans te kunnen spreken als ik terug ben maar gewoon een leuke tijd hebben daar. Hoelang is diegene weggeweest? en weetje toevallig ook welke school?