cursus schrijven?

Haai meiden,

heeft iemand van jullie ook al een schrijfcursus gedaan bij bijvoorbeeld loi, nha, studieplan etc? zo ja, wat vond je ervan en leerde je er ook echt iets van?
Ik wil namelijk ook een schrijfcursus doen, maar weet niet goed welke ik moet kiezen. Ook weet ik niet goed of ik een copywriting of creatief schrijven cursus wil doen! kan iemand mij helpen?

x

LOI en die hele meuk is écht niks. Geloof me. Helaas hebben we hier in Nederland niet veel op dit gebied - in de VS heb je bijv. Creative Writing als studie, dat wat we in Nederland hebben is er een slap aftreksel van, niet eens met echte professoren.

Overweeg je een cursus te doen, dan kan ik de Schrijversvakschool aanraden. Ik zelf heb er twee cursussen met succes gevolgd. Het niveau is vergelijkbaar met dat van HBO Kunstacademie en je krijgt les van mensen uit het vak. Let op - ik kan daar niet over oordelen, natuurlijk - is dat schrijven een creatief proces is waar je wel écht aanleg voor moet hebben. Zo heb ik een aantal cursisten meegemaakt die uiteindelijk niets hebben geleerd omdat ze het schrijversinzicht niet hadden. Nu zeg ik niet dat jij dat niet heb - heb per slot van rekening niets van je gelezen en het heeft ook heel veel met smaak te maken - maar denk er goed over na, want die cursussen zijn te duur om er uiteindelijk niets aan te hebben.

Ikzelf ga volgend jaar Writing for Performance aan de HkU volgen en wellicht dat ik daarna ga kijken of ik de grens over ga, aangezien er daar echte studies aan zijn gewijd :slightly_smiling_face:. Als je info wilt over SVS ofzo, note me maar :slightly_smiling_face:.