Cursus oid voor onzekerheden / zelfvertrouwen

Hi allemaal!
Ik ben op zoek naar meisen die ervaring hebben met een curcus of iets dergelijks wat te maken heeft met onzekerheiden / zelfvertrouwen etc. Inmiddels merk ik dat praten met vriendinnen en ‘gewoon de knop omzetten’ niet werkt bij mij en ik inmiddels in prive en werkleven hier last can heb.

Heeft iemand ervaring met meer ‘professionele’ hulp?

X

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een collega en vriendinnetje van me heeft het wel gedaan en het heeft haar héél erg geholpen. Als je wil kan ik wel even navragen wat ze precies heeft gedaan?

Ja als je dat zou willen navragen? Graag :slightly_smiling_face:

Ik heb ooit zo’n cursus gedaan met paarden en ook op een plek gewerkt waar ze heel erg daarop focussen.

Het moet je liggen om met paarden te werken, maar het zijn echt beesten die jou zomaar vertrouwen of niet luisteren. Dat kan heel confronterend zijn, maar het heeft voor mij wel echt een basis gelegd om mezelf te ontpoppen en als ik mensen van vroeger spreek, herkennen die mij niet eens meer. :’)
De basis van zo’n ding is dat een paard je volgt als je weet wat je doet, en dat heeft de basis weer in je zelfvertrouwen. Als je onzeker bent, luistert het paard over het algemeen niet. Het heeft mij in ieder geval erg veel geholpen! Mocht je hier behoefte aan hebben, hoor ik het graag dan ga ik op zoek naar de adresjes.

Ik heb een NLP curus gevolgd van een week intern en dat heeft heel goed geholpen. Dit is de link: https://www.ntinlp.nl/ons-aanbod/nlp-voor-jongeren.html

Ik heb vroeger als klein meisje bij een groep gezeten waarbij iedere week gewoon in een ontspannen sfeer toneelstukjes en spelletjes etc. gedaan werden. Ieder kind daar had een bepaald ‘probleem’ met zichzelf of thuis of wat dan ook en dat was zeg maar een plek om gewoon jezelf te zijn. Heeft mij heel erg geholpen omdat ik erg van toneel hield en daar mijzelf meer op de voorgrond durfde te zetten.

Het was gewoon een initiatief van een vrouw die in mijn dorp woonde, maar misschien dat je zoiets soortgelijks kunt vinden bij jouw in de buurt?

@Juno, thanks! Ben zelf niet echt van de paarden dus die optie pass ik :slightly_smiling_face:
@Soepstengel, @Lin, thanks voor de tips! Ben helaas al wel wat ouder en ben ik echt op zoek naar een cursus of iets dergelijks.

Ik zie op internet wel het een en ander voorbij komen, maar kan nergens echt recensies vinden helaas. Mocht iemand verder nog tips hebben :slightly_smiling_face:

Ik heb zelf ooit bij Indigo (psycholoog) zo’n cursus gehad. Deze duurde een paar weken en hierin werd dan in een groep aan iedereens zelfvertrouwen gewerkt. Ik heb de cursus zelf niet afgemaakt, want het was niet helemaal voor mij weggelegd, maar een meisje uit de groep zit bij mij op school en zij komt nu een stuk zelfverzekerder over en heeft ook meer vrienden gekregen. Misschien dat je contact op kan nemen met een Indigo bij jou in de buurt om te vragen of er binnenkort zo’n cursus start.

Hoe oud ben je topicstarter?

Hmm. Zou hier ook wel iets aan kunnen hebben denk ik. Ik ben zelf onzeker over van alles (kunnen, kennis, uiterlijk, ‘goed’ genoeg zijn). En ik merk dat ik daar steeds meer tegen aan begin te lopen en mezelf tegen kom. Ik ga mij er ook eens in verdiepen.

Zijn er geen SOVA-trainingen voor jongeren van jouw leeftijd in de buurt? Vraag het desnoods aan je huisarts, wie weet kent hij/zij nog mensen die zo’n soortgelijke training aanbieden.

Ik heb zelf ook een ‘training’ gedaan bij een psychologenpraktijk toen ik 13 was, het waren volgens mij 12 bijeenkomsten en je ging in iedere bijeenkomst aan bepaalde dingen werken. Het heeft mij heel erg geholpen; ik ben nu veel zelfverzekerder en blij met mezelf, wat zich ook geuit heeft in mijn sociale leven.