cursus engels in de zomervakantie

Hi!
Helaas is mijn Engels niet zo goed, en omdat ik nu zomervakantie heb ben ik me aan het oriënteren of ik een eventuele cursus zal gaan volgen.
Ik heb alleen geen behoefte aan een taalcursus in het buitenland (zoals bijv. EF)
De methode van het klooster van Regina Coeli spreekt mij aan, maar dit is me wat te duur.
Hebben jullie een idee wat ik zou kunnen gaan doen? Een cursus bij de LOI of iets dergelijks spreekt mij namelijk ook niet echt aan, aangezien dit een thuisstudie is.

Hopelijk kunnen jullie mij wat op ideeën brengen!
X

Dit is helaas niet in de zomervakantie, dus ik weet niet hoe druk je het na september gaat hebben, maar volgens mij biedt haast elke volksuniversiteit wel lessen Engels aan, dus dan moet er altijd wel eentje redelijk in de buurt zitten. Meestal is er maar één keer per week les en meestal ook 's avonds, dus afhankelijk van hoe druk je het hebt en hoe graag je het wilt, kun je ervoor kiezen dat eventueel naast school/studie te doen. En het is ook ongeveer 300 euro en geen 3000 (?!???) die ik zie dat Regina Coeli vraagt, dat is ook een belangrijk verschil haha.

Hier staan een lijst met alle die Engels aanbieden: http://www.volksuniversiteit.nl/list_org.phtml?&username=vua_guest&password=9999&groups=VUCMS&categories=10

Maar om eerlijk te zijn, als je je Engels wil verbeteren, gaat dat niet lukken door alleen wat Engelse lessen te volgen. Engelse les krijg je immers ook op school en extra lessen zijn natuurlijk nooit verkeerd, maar belangrijk is ook dat je vooral zelf veel interactiever met Engels bezig gaat zijn. Mijn Engels is behoorlijk goed, maar ik heb maar een klein deel daarvan uit de les gehaald. De rest heb ik simpelweg geleerd omdat ik alles in het Engels ging doen - boeken lezen, films en series kijken (zonder ondertiteling), Engelse websites surfen, op Engelse fora gaan zodat je zelf met andere Engelsen kunt communiceren. Zorg dat Engels een deel van je leven wordt. Het kost tijd, maar uiteindelijk zul je zien dat je daarmee sprongen vooruit gaat.

Ah bedankt voor je reactie! Ik denk dat ik hier wel wat aan heb. :bowing_man:

Dit vooral! Ik heb het ook gekregen door van jongs af aan al dit soort dingen te doen, en het helpt je het beste.

Bedankt voor je reactie! Ik heb nu 3 afleveringen gekeken via Netflix van Gossip Girl, in het Engels en zonder ondertiteling.
In grote lijnen snap ik het verhaal wel, maar in detail niet helemaal.
Als ik de serie bijv. niet meer snap, moet ik dan gewoon doorkijken? of wat is het beste? X

Ik denk niet dat dat veel uitmaakt. Ik kan me voorstellen dat je, als je een serie kijkt, het verhaal ook graag goed en volledig volgt dus wat dat betreft denk ik dat het wel fijn kan zijn om niet aan één stuk door verder te gaan als je er weinig van snapt. Je kunt er dan voor kiezen om bij een stuk wat je niet begrijpt te pauzeren, terug te kijken, misschien Engelse ondertiteling voor slechthorenden in te stellen zodat je het mee kan lezen, eventueel woorden die je niet kent googlen etc. en dat kan al veel helpen.

Maar door Engels te kijken/luisteren ga je het uiteindelijk sowieso beter oppikken, of je nu woorden en dergelijke op gaat zoeken of niet. Meestal kun je door middel van context en dergelijke de betekenis van een nieuw woord vaak toch al een beetje vaag raden.
Ik weet nog wel dat de eerste serie die ik online ging kijken The Vampire Diaries was, en omdat ik daar geen ondertiteling voor kon krijgen móést ik dus wel in het Engels kijken. In het begin had ik ook veel problemen, ik kon niet eens goed verstaan wat ze zeiden en moest het vaak een paar keer opnieuw luisteren voordat ik echt Engels erin kon herkennen. Nu kan ik me dat niet eens meer voorstellen haha, dat ik toen zo’n moeite ermee had terwijl het mij nu net zo makkelijk afgaat als Nederlands. De eerste episodes zijn wel het moeilijkst, maar het went vanzelf.

Gewoon doorkijken, misschien dat je wel gaat begrijpen hoe die woorden in context worden gebruikt en zelf achter de betekenis komt.

Voor grammatica is het trouwens ook handig om boeken te gaan lezen. Ik weet niet hoe goed je Engels is, maar young adult boeken zijn wel redelijk makkelijk te lezen. Denk bijvoorbeeld aan Harry Potter, John Green boeken, Hunger Games etc.
Ik was vroeger ook ontzettend slecht in Engels, maar door het lezen van boeken heb ik uiteindelijk bijna een 10 gehaald voor m’n eindexamen :’)

Ah super! Dan ga ik gewoon verder met series kijken.
Ik heb thuis ook een boek liggen in het engels over een stewardess op een jachtschip, het verhaal spreekt me wel erg aan dus (hopelijk) is het dan ook wat makkelijker te volgen. Ik ga het gewoon proberen! :slightly_smiling_face: