Cursus doen.

Hey, hallo allemaal!

Ik heb eigenlijk een vraagje… Sommige mensen weten dat ik nog al in de knoop zit met mezelf en ik graag uit die dagelijkse sleur wil.

Nu heb ik eigenlijk een heel leuk iets gevonden; namelijk een cursus volgen! Maar het probleem is; het aanbod is zo mega groot, dat ik niet weet wat ik moet kiezen. Ik vind namelijk uiterlijke verzorging en talen wel heel erg leuk, maar ook weer zo cliché omdat bijna iedereen bijvoorbeeld een cursus acrylnagels doet (althans, hier in de buurt).

Op Beautygloss zag ik een filmpje over B-Academy, dat je daar ook verschillende soorten en maten cursussen heb op gebied van haar, make up en styling… Het spreekt me aan, maar om voor een complete cursus bijna 4000 euro neer te tellen, dat vind ik best wel veel geld.

Nu wil ik vragen; hebben jullie enig idee hoe ik zoiets aanpak? Hebben jullie zelf cursussen gedaan, en zo ja? Waar? Is het aan te raden bijvoorbeeld? Wat leer je? Is dat in de avonduren/weekend? Ik werk zelf namelijk gewoon doordeweeks xD.

Hmm ik zou gewoon iets doen wat jou leuk lijkt, en niet iets laten liggen omdat je bang bent dat het cliché is.

Maar als het bedoeld is om uit de dagelijkse sleur te ontsnappen, dan zou ik iets creatiefs doen, schilderen of iets. Dan kun je even helemaal je gedachten verzetten (:

Hehe, ik ben alles behalve creatief. Hoewel ik er wel het geduld voor heb :-). Ik zou er graag gewoon iets bij willen doen voor ‘erbij’. Ik hoef er niet persé een certificaat voor te hebben (zou wel leuk zijn natuurlijk voor als ik ooit een andere richting wil inslaan).

Ik wil het niet alleen omdat ik onder andere uit de sleur te ontsnappen, ik wil gewoon ook graag meer kennis hebben van een ander vakgebied dat me ook heel leuk lijkt. Zoals talen of uiterlijke verzorging… :slightly_smiling_face:

Ah op die manier. Talen zijn wel tof! Handig ook, en je komt dan ook met veel andere mensen in contact (:

maar goed, straight to the point… Wie heeft er ervaring met cursussen doen xD?

Ik maar dan op totaal ander gebedied. Denk aan, fotografie, frans (geprobeerd, niveau lag te hoog) musical, toneel. Je kan ook bij de bieb kijken bij jou in de buurt. Of nou ja hier bieden ze veel cursussen aan bij de bied en heel breed.

Op zich spreekt Frans mij heel erg aan, en op het vmbo was ik heel goed in Frans en dan met name de grammatica, maar het spreken is zo vreselijk moeilijk.

Maar bied een bibliotheek ook cursussen aan joh? Dat wist ik niet! Bedankt voor de tip ik ga even een kijkje nemen op de site.

Ik ga binnenkort een taalcursus Frans doen. Waarschijnlijk.
Heb ook ooit eens een cursus gedaan voor homeopathie, maar was geen succes

Homeopathie zou perfect aansluiten op mijn beroep apothekersassistente… maar ik heb zelf hier thuis nog een cursusmap assistent drogist liggen xD

Ja bij ons wel tenminste, wij hebben een cursus huis in de bied. Misschien dat muziekscholen ook wel iets leuks organiseren? Soms schrijfcursussen ofzeu, of iets heel anders. Anders een kook cursus, misschien banket dan ofzo? Ik weet echt niet wat je leuk lijkt hoor maar er zijn zo veel cursussen te vinden. Maar in een kleine stad of een dorp wordt het lastiger.

Lijkt mij ook tof om te doen! Ik zit thuis zonder werk hobby school sociaal leven etc.
En die sleur mag wel doorbroken worden haha. Bij mij komt het wel doordat ik ziek thuis zit, dus heb met wat dingen rekening te houden bij het volgen van een cursus. Ik wil het ook graag doen, maar hoeveel kost het dan gemiddeld?
Ik zie zoooo veel verschillende prijzen.
Mij lijken Engelse cursussen en gitaarcursussen wel echt tof! Liefst buiten de deur voor het opbouwen van een sociaal leven (en kom ik mn kamer ook eens uit). Maar dan wel weer in eigen stad of hooguit 1 station verderop reizen. Ik ken ze alleen dmv thuisstudie. Heb je misschien links oid?

Hier heb je misschien zelf niets aan haha, want heb dus geen ervaring, maar ben net als jij ook wel benieuwd enzo :slightly_smiling_face: Dus upp!!!

Is het een idee om er een algemeen topic van te maken? Zo kunnen we elkaar helpen :grinning: En ik denk dat er stiekem toch best veel animo voor is.

Kijk even of er een volksuniversiteit in de buurt is! Daar vind je vaak het soort cursussen dat jij zoekt (althans, in mijn woonplaats en ook on mijn studentenstad)

Wij hebben dat wel, maar echt bagger aanbod bij ons. We hadden Engels, maar die gaan niet meer door :’)