Curriculum Vitae data

Hoi,
Ik ben voor een sollicitatie mijn CV aan het opstellen. Ze vragen in de advertentie om exacte data (niet enkel jaartal) te geven. Ik heb een aantal jaren geleden een korte ‘stage’ van 30 uur gedaan, maar ik kan nergens meer vinden wanneer dit exact plaatsvond. Enkel het jaartal weet ik. Is het beter om deze stage gewoon volledig weg te laten van mijn CV in dit geval? Mijn CV is behoorlijk leeg, daarom zette ik het er tot nu toe bij… maar in principe is het dus een beetje opvulling.

Thanks

Ik zou het jaartal erin zetten met het aantal uur, of enkel het jaartal.

Ik heb op mijn cv altijd het aantal maanden erbij, dus ik zou gewoon neerzetten bijv. augustus 2013.
Heb je echt alleen maar 30 uur gedraaid? Want is het dan wel de moeite waardig om het erbij te zetten? Past het bij de baan waar je nu voor aan het solliciteren bent?

Ik weet ook niet meer welke maand(en) het was… maar het is inderdaad wellicht niet de moeite het erbij te zetten. Het is niet per se relevant voor de job, ik hoopte vooral de leegheid van het CV wat te vullen…

Maar het aantal uren maakt niet per se uit, als jij het idee hebt dat je ervan bent gegroeid. Wat je op je CV zet, moet vooral qua vaardigheden relevant zijn. Alles wat je op CV zet, moet je eigenlijk aan kunnen halen in een sollicitatiegesprek als voorbeeld van iets.
Stel je hebt gewerkt bij een kringloopwinkel en je hebt het idee alsof dat je communicatievaardigheden heeft verbeterd, haal dat aan. Vul niet doelloos maar vind dingen niet te snel nutteloos.
Ik heb tijdens een verplichte projectweek gewerkt met een non-profit bedrijf, die staat gewoon op mijn CV als ‘echt’ werk en ik kan precies beargumenteren wat ik ervan heb geleerd.