Curl mousse

Ik zag van de week bij de Etos curl mousse van eigen merk en Syoss. Maar wat mij nu niet helemaal duidelijk is, is of dat alleen voor haar is waar al krullen in zitten of dat je dat ook kunt gebruiken om krullen/slag te krijgen. Want ik heb lang (tot m’n ellebogen) en vrij stijl haar en vind het leuk om af en toe krullen te hebben. Nu bestaan daar natuurlijk krultangen voor, maar als het ook met een stylingproduct kan doe ik dat liever aangezien ik bang ben mijn haar te beschadigen met een krultang of dat ik m’n haar verbrand ofzo haha. Weet iemand hier of je dus ook krullen/lichte slag kunt krijgen met die curl mousse van Syoss? Hoorde laatst ook van iemand dat volume mousse daarvoor goed zou zijn?

Hai fairy!
Ik weet wel wat je bedoeld, maar zo ver ik weet is mouse niet bestemt om krullen te maken. als je wel krullen wilt zonder je haar te beschadigen kan je beter papillotten zetten, k kan het niet zo makkelijk uitleggen ik raad je aan om het even te googelen.
Groetjes Nikki :slightly_smiling_face:

Ik ken die papilotten, want m’n moeder heeft al jaren zo’n ding met van die papilotten. Maar ik zoek dus iets waarmee ik 's ochtends af en toe redelijk snel krullen/slag kan maken. En die papilotten moeten eerst opwarmen etc.

Opwarmen?? Ik heb die schuim dingen met ijzerdraad en die doe je in met nat haar voor het slapen, en dan slaap je er mee, en de volgende ochtend haal je ze er uit. En heb je krullen :slightly_smiling_face:

Een curl mousse zorgt er niet voor dat je krullen krijgt, maar zorgt ervoor dat je krullen mooier blijven zitten (dus voor meiden die een natuurlijk krul hebben) of om je net gekrulde haren te behouden.

Je kunt ook papillotten gebruiken zoals hierboven werd genoemd. Deze dingen:

Die hoef je dus NIET op warm te warmen. Je doet de papillotten een avond van te voren in en als je wakker word doe je het uit en doe wat haarlak in of curling mousse. Dan hoef je iig niet veel 's ochtends te doen.

Mijn moeder heeft zo’n papilotten apparaat van Babyliss. Die heeft ze al weet ik hoe veel jaar. Vroeger toen ik jong was maakte ze met die dingen krullen bij ons en haarzelf. Van dat apparaat moest je dan de stekker in stopcontact doen en dan moest dat tijdje (20 minuten ofzo ? ) opwarmen. En dan moest je die dingen (die zijn ook anders dan die hier gepost zijn want die van dat apparaat zijn van soort van rubber en binnenin zit een soort van ijzerachtig iets ofzo wat opwarmt) en die moest je dan net als de papillotten die hier gepost zijn in je haar draaien en dan een tijdje (geen idee meer hoe lang) laten zitten.

Ik kan me trouwens van die papillotten van m’n moeder herinneren dat m’n haar dan echt helemaal tot boven aan toe gekruld was en soms leken het ook van die pijpenkrullen. Maar ik wil dus meer hoe zeg je dat wat grotere (grovere ? ) uitgezakte krullen zeg maar en dat de krullen dus halverwege m’n haar beginnen en niet zo dicht op elkaar zitten.

Zoals ze het hier hebben op de foto’s van deze links.

http://vbnow.nl/2011/05/19/krullende-kapsels/
http://www.haarstylen.com/category/boblijn/
http://xxtessie.blogspot.nl/2013/05/krullen-of-stijl-haar.html

En kun je die papillotten die hier gepost zijn ook gebruiken als je een keer 's avonds krullen wilt, want ik wil met carnaval ook krullen.