Curaçao topic

Omdat er veel Nederlanders op Curaçao wonen denk ik ook wel dat er een paar GS’ers zijn die er wonen, meiden die van plan zijn een langere tijd naar het eiland te vertrekken voor stage/werk, of gewoon op vakantie gaan etc. denk ik dat het leuk is om een topic te maken over het eiland. Vertel iets over jezelf en de connectie met het eiland. Heb je vragen dan kun je ze ook stellen.

Ik ben helemaal gek van het eiland. Vorig jaar heb ik er stage gelopen in een hotel. Afgelopen winter ben ik voor de 2e keer gegaan om te werken tot vorige maand. Ik kan het eiland niet missen want ik ga nu sparen om over een paar maanden terug te gaan haha! Wat ik er zo leuk vind? De manier van leven. elke dag lekker warm weer en het uitgaan natuurlijk! Maar Curaçao moet je niet alleen door een roze bril zien. De media geeft altijd een mooi beeld van het eiland maar dat is niet overal. Voor toeristen is het een paradijsje ja, maar er is ook armoede en veel (kleine) criminaliteit. S’ avonds kun je niet helemaal in je eentje over straat lopen. Maar het blijft een eiland apart! Daarom hou ik er zo van!

Ik zag laatst hier op GS wel een meisje dat op Curacao woonde, maar ik ben haar naam even kwijt. Zie het maar als een up.

Ok! Ik ben benieuwd :wink:

Ik ben er toen op vakantie geweest en heb er gezwommen met dolfijnen.
Het eiland is erg mooi want het ligt in het caribische gebied natuurlijk maar idd er is veel armoede… En andere toeristen van het resort waar we waren klagen wel van ja ze zijn zo sloom daar of nors etc maarja ga jij daar maar staan in die hitte hele dag friet en burgers bakken? Ja this er natuurlijk erg warm dus de snelheid is ook een stuk trager in de bediening.
Verder gingen wij ook niet van het resort af s avonds, de avond dat we terug gingen naar het vliegveld zag je ook groepjes jongeren en dacht ik echt hier zou ik niet alleen moeten lopen. En ook sommige huizen heel armoedig met tl verlichting, ik kreeg soms het idee van de krottenwijken waar we over hadden geleerd op school en dat greep me wel aan. En de mooiere huizen natuurlijk allemaal met hekken erom heen.

Het snorkelen was daar ook super al die leuke visjes. En het hoogte punt natuurlijk zwemmen met dolfijnen :slightly_smiling_face: