Cupcake frosting

Hi ,

Ik heb een vraagje … hoe maak je cupcake frosting

ik heb een paar recepten gevonden op internet , maar ik wil graag mensen die al ervaring er mee hebben ( het al een x eerder hebben gemaakt )

p.s kan je ipv rode kleurstof , rode siroop kiezen ??

Er is een baking topic.

Ik had echt superlang hetzelfde probleem, je hebt zoooo veel verschillende recepten inderdaad.
uiteindelijk heb ik een paar goede gevonden op bakerella.com
Volgens mij had ik gewoon frosting gezocht in het zoekbalkje zegmaar
Wel even zoeken maar ik vond ze goed!
En ik zou rode kleurstof gebruiken hoor. Misschien kan het ook. dat weet ik eigenlijk niet.
okeee, dit bericht helpt dus niet erg veel maarja.
succes!

ik gebruik gewoon poedersuiker en boter.
en dan voeg ik smaakjes toe bijv. vanille, chocola, caramel, siroop, jam etc.

okee, ik heb 1 x frosting gemaakt, en die was HEERLIJK
http://www.cupcakerecepten.nl/basisrecept-frosting
hier heb ik het vandaan. wel veel boter, maar was wel makkelijk,

maar als je het makkelijk wilt doen, even kijken bij AH daar hebben ze van dokter oetker(volgensmij) van die spuitzakjes met frosting en van koopmans(volgensmij) heb je zo doosje, met cakejes, en frosting daar kan je hem zelf maken en daar zit ook een spuitzak bij :grinning:

okee, ik heb 1 x frosting gemaakt, en die was HEERLIJK
http://www.cupcakerecepten.nl/basisrecept-frosting
hier heb ik het vandaan. wel veel boter, maar was wel makkelijk,

maar als je het makkelijk wilt doen, even kijken bij AH daar hebben ze van dokter oetker(volgensmij) van die spuitzakjes met frosting en van koopmans(volgensmij) heb je zo doosje, met cakejes, en frosting daar kan je hem zelf maken en daar zit ook een spuitzak bij :grinning:

Als je het wat minder vettig wilt hebben, kan je dit recept gebruiken. (heb het zaterdag zelf ook uitgeprobeerd en het was LEKKER!)

Ingrediënten:
113 gram boter
60 gram poeder suiker
60 ml melk
1 teaspoon vanilla

Doe de boter in een grote kom. Voeg de helft van de poedersuiker, de melk en de vanille erbij. Mix dit alles op medium snelheid tot het glad en romig is. Dit duurt 3 tot 5 minuten. Voeg vervolgens beetje bij beetje de rest van de poedersuiker toe tot de botercrème dik genoeg is. De poedersuiker is misschien niet allemaal nodig.

Een spuitzak ofzo zou je ergens moeten kopen, volgens mij hebben ze bij de hema ook spuitzakken.