Cup C

Haai allemaal

Ik heb een klein probleempje… Ik durf niet bh aan mijn moeder te vragen. Ik heb laatst op internet uitgerekend dat ik cup C heb. Nou voel ik me helemaal niet prettig bij gym als we aan het omkleden en ik zie dat echt iedereen al een bh heeft en met sporten is het ook niet zo fijn… Heeft iemand misschien een tip, ik durf het echt niet aan mn moeder te vragen… HELP!!!

Groetjes PinPanPet

Hoe heb je dat in godesnaam op internet uitgerekend?
Dat kan je het beste vast zetten in een lingeriewinkel.
Je kan zelf op pad naar de Hunkemoller ofzo om je op te laten meten en een passende bh aan te schaffen.
Dan laat je de gekochte BH aan je mams zien en is er niks aan de hand.
Je moeder draagt toch ook Bh’s. Die dingen zitten 10x beter dan niks en ben jij met gym weer een stuk zelfverzekerder.

Waarom durf je dit niet aan je moeder te vragen? Ze is zelf een vrouw en ik neem aan dat ze zelf ook wel bh’s draagt! En zoals hierboven al werd gezegd, koop er zelf gewoon een :slightly_smiling_face:

Je kan op internet je boven en je onderwijdte in vullen en dan kun je zien welke cup maat je hebt, maar goed! Ik ga proberen om alle moed bij elkaar te rapen en richting de lingerie winkel te gaan. maar zouden die mensen daar het ook niet raar vinden als een 14 jarig meisje met cup C (volgens mij heel groot) binnen komt lopen zonder moeder en zo even naar een bh vraagt… Ik durf dat gewoon niet…

Met een C overleef je het echt niet zonder hoor :’) kan me niet voorstellen dat je dan C hebt.

Ga een keer winkelen met je moeder dan en sleep haar een lingeriewinkel binnen. Voilà.

Nee, het is ook echt vreselijk, elke stap die je zet word er een soort van aangetrokken… maar het probleem is juist dat ik niet tegen mn moeder durf te zeggen dat ik een bh wil, dus dan kan ik haar toch ook niet zo een lingerie winkel intrekken…

Vraag gewoon je moeder of ze met je meegaat een bh halen omdat je dat nu wel een keer tijd vindt worden. Of ga zonder, er kijkt echt niemand raar van op. Die verkoopsters zijn heus wel bereid jou te helpen hoor.
En je hoeft je echt niet te schamen tegenover je moeder, zij draagt als het goed is ook bh’s. Het is niet dat je iets illegaals aan het kopen bent hoor, een bh is echt zo normaal om te hebben.

een vriendin van mij durfde het ook een keer niet aan haar moeder te vragen, toen ben ik met haar naar de stad gegaan om er een paar te kopen en toen had ze die thuis aan haar moeder laten zien! dan snapt ze het denk ik wel :slightly_smiling_face: en dan vraag je de volgende keer gewoon of je moeder mee gaat

50% van de wereldbevolking draagt of zal een beha moeten dragen. Ik snap het probleem niet :’)

Durf je ook geen onderbroeken en panty’s te kopen of zo? Is het echt zo eng?

Je kan ook gewoon zelf gaan of een vriendin meenemen.

Je bent 14 zag ik? Je moeder zal het echt niet raar vinden hoor!

koop er gewoon een in de h&m ofzo? Zodat je ziet dat het helemaal niet beschamend is om een bh te kopen, en dan kan je er ook een goede aan je moeder vragen?

gewoon naar de hunkemuller vragen, vraag of ze je maat op wilt meten. dat vinden ze echt niet gek hoor, die mensen doen dan dagelijks.

En anders wat maakt het uit… je ziet ze toch nooit weer XD

Bedenk je dat het echt de aller aller normaalste zaak op de wereld is

Alsof de wereld vergaat omdat je 14 bent.
Er bestaan geen regels voor bh’s te kopen op leeftijd.

x

14 jarig meisje met cup C is raar? ik draag al een bh vanaf mn 11e en nu ik 15 ben heb ik D. Er is niks mis met een bh, het ziet meestal ook veel mooier uit.

Gewoon tegen je moeder zeggen dat je denkt dat een bh fijner zal zitten.
Dat is ook zo. Ik heb ook een c-cup en zonder bh is echt veel minder comfortabel.
En je hoeft niet per se naar een lingeriewinkel. Gewone kledingwinkels verkopen ook wel bh’s. Als je het de eerste keer dan te eng vindt, kun je het samen met een broek of shirtje ofzo kopen.

Als je het niet aan je moeder durft te vertellen kan je altijd nog een briefje schrijven en aan haar geven, misschien minder eng?

Ik weet dat ik toen ik jong was ook moeilijk over deze dingen praatte, maar achter af heb ik zoiets van wtf wat is er zo moeilijk aan. Gewoon over hebben, met C heb je écht een BH nodig.

Bedankt allemaal, er zijn erg goede tips gegeven!!
Ik ga denk ik zoals Claudiatjuhhh zei een briefje schrijven!! Als iemand nog een andere tip heeft zijn ze nog steed van harte welkom!
Xx