Culturele antropologie en ontwikkelingssociologie

Hoi!

Ik wil graag volgende jaar culturele antropologie en ontwikkelingssociologie gaan studeren. Ik ben alleen nog aan twijfelen over waar ik het wil doen. Utrecht is voor mij het meest handig gezien de afstand. Maar ik heb gehoord dat in Utrecht bijna geen aandacht aan het onderdeel ontwikkelingssociologie wordt gegeven. Nou ben ik er ook nog niet helemaal achter wat dat onderdeel inhoudt, dus ik weet ook niet of ik dat erg vind. Is er iemand die mij uit kan leggen wat het verschil is tussen antropologie en ontwikkelingssociologie?

En zijn hier CA-OS-studenten die willen vertellen waarom ze voor “hun” stad gekozen hebben?

Thank you!

Liefs,
Blondi

Ik studeer dit! Haha
Ik ben dit jaar begonnen in Nijmegen, volgens mij wordt hier evenveel aandacht aan ontwikkelingsstudies als aan antropologie gegeven. Ik ben zelf ook nog in Leiden gaan kijken, maar ik vond die mensen daar niet zo leuk, en in Nijmegen vond ik het super leuk en ik vond het wel fijn dat er een campus is waar alles bij elkaar ligt.
Ik kan je de verschillen wel proberen uit te leggen, maar ik studeer dit zelf ook pas anderhalve maand dus het kan zijn dat iets fout heb hoor ;p
Antropologie: Het bestuderen van mensen en hun tradities en gebruiken
Ontwikkelingsstudies: Het bestuderen van ontwikkeling, hoe zijn derdewereldlanden ontstaan, wat voor ontwikkelingshulp is er, wat zijn de effecten van ontwikkelingshulp

Hopelijk helpt dit je iets? Ik zou sowieso een meeloopdag gaan doen in Utrecht als ik jou was, dan kun je het zelf ook nog vragen. En je kunt natuurlijk ook altijd in een andere stad een meeloopdag doen (bijv Nijmegen ;p)