Crush zo ongeveer altijd koortstlip

Heeey

Heb eigenlijk een klein probleempje. Mijn crush/scharrel/bijna vriendje heeft zolang ik hem ken (6 maanden) al een koortslip. Geen idee of die daar constant is of steeds weer terugkomt. Iniedergeval wilde ik hem zo graag zoenen en heb dat afgelopen vrijdag ook maar gewoon gedaan omdat ik eigenlijk dacht dat die koortslip iets anders zou zijn. De volgende dag had ik ook een blaasje op mijn lip. Opzich niet heel opvallend, ook niet pijnlijk maar omdat ik een best egale huid hebt springt het er wel een beetje uit. :stuck_out_tongue:

Alleen altijd als ik hem zie heeft hij een die ‘koortslip’ en ik vind hem echt super leuk, dus wat kan ik eraan doen? Het gaat blijkbaar niet zomaar over maar ik kan mezelf ook niet tegenhouden om hem niet te gaan zoenen want we hebben nu bijna wat…

Weet echt niet wat ik kan doen, en ik verwacht eigenlijkk ook niet dat jullie me kunnen helpen maar toch wilde ik dit graag even posten.

tegen hem zeggen dat ie van die koortslipcreme/patches moet gebruiken of hem naar de dokter sturen.

zo te horen ben jij nu ook al geinfecteerd met het herpes virus. nu jij het virus ook hebt kan jij voortaan, de rest van je leven, ook op elk moment een koortslip krijgen. dus nu kan je hem gewoon gaan zoenen xD
de kans dat je koortslip weer opkomt is groter bij slaapgebrek, bij stress en bij een lage weerstand. dus misschien heeft je toekomstige vriendje het nu gewoon heel druk in zijn leven.
en ik snap niet waarom hij er zo lang mee door loopt, want je kan tegenwoordig haast in elke winkel wel wat kopen om je koortslip tegen te gaan en dat soort dingetjes…

Als jij een echt koortslip blaasje had, is er nu ‘geen probleem’ meer. Dat betekent dat jij ook al besmet bent met het herpes virus. Dat gaat dan ook nooit meer uit je lichaam, je zou dan een koortslip kunnen krijgen als je afweer wat verzwakt is (menstruatie, verkoudheid enz). Niet iedereen krijgt weer opnieuw een koortslip, sommige ‘gelukkigen’ hebben het maar 1x in hun leven, maar er zijn ook mensen die het de hele winter door hebben, hoewel dat niet helemaal goed is.

Die jongen zou misschien zovirax kunnen smeren of van die compeed lippleistertjes kunnen gebruiken? misschien gaat het dan weg? Of als hij echt inderdaad al een half jaar lang door een koortslip heeft, moet hij eens naar de dokter, die kan een aciclovir kuurtje voorschrijven (hetzelfde werkende stofje als in zovirax) waardoor het misschien weer weg gaat?

Ik zou ten eerste absoluut niet met hem zoenen als hij een koortslip (herpes) heeft, ik zou daarnaast eventuele activiteiten onder de dekens ook beperken :wink:

Herpes is een virus, als je er eenmaal mee besmet bent kom je er nooit meer vanaf!

het klinkt echt supermegaieuwlgoorranzig maar: oorsmeer er op smeren. Het hielp ook bij mij, en ook bij wondjes in bijv je mondhoeken enzo, ik heb het van mn vader geleerd. Alleen lijkt het me niet zo heel erg charmant om dat aan hem voor te stellen :stuck_out_tongue: dus dan me Moonpie’s antwoord toch het beste (:

Iieehhhh :grimacing: dan loop ik denk ik toch liever met een koortslip rond als met een geelachtig “kwakje” op mijn mondhoek :stuck_out_tongue:

veel labello,vaseline, misschien lipgloss er op smeren :’) heb echt geen idee :slightly_smiling_face:

Bah! Daar heb ik nog nooit van gehoord… echt vies, zou dat trouwens ook nooit proberen.

Okeee bedankt voor de tips allemaal. Jaa het is nog best wel ‘pril’ (dat vind ik echt een raar woord:p) tussen ons dus ik ga m ook niet zomaar zeggen: ga eens even naar de dokter ofzo:p

Maar heb zelf ook al wel eens eerder een koortslip gehad (nog voordat ik was ontgroend) dus opzich is het niet zo dat ik nu sinds vrijdag ook dat virus heb. Alleen het heeft het dus wel opgewekt… nouja ik ben er nu al wel weer ongeveer vanaf gelukkig.

Koortsblaasjes, koortslip
De beste tip, die bij mij altijd werkt is,zo gauw je een blaartje op voelt komen,oorsmeer erop smeren! Direct bij de eerste “kriebel” tandpasta er op doen, een dun laagje, dit regelmatig vervangen, door eerst te reinigen met b.v. een wattenstokje, natgemaakt met een beetje warm water en weer opnieuw aanbrengen. Als de ergste symptomen zijn verdwenen, af en toe een klein beetje Calendulazalf aanbrengen (bevat o.a. goudsbloem).

bron; http://www.frytex.nl/tips/huidverzorging.php

je verteld dat je al wel eens vaker een koortlip had, dus dan had je ook al het herpes virus.
een koortslip is en blijft besmettelijk, of je het virus al hebt of niet. als je iemand zoent dan komen er automatisch weer van die bacteriën ook op jouw mond en dat zorgt ervoor dat jij ook een koortlip krijgt.
mocht je verder gaan en verkering krijgen en die dingen dan moet je ook maar even oppassen met sexuele dingen en dat soort dingetjes. mocht 1 van jullie een koortslip hebben dan moet je sex hebben met een condoom en dan mag je elkaar niet gaan pijpen/beffen want als je dat wel doet dan krijgt de ander herpes op zijn geslachtsdeel en dat is echt niet prettig en dan moet je naar de docter om een middeltje tegen het herpes virus op je kut/lul. hoe genant is dat xD

hah ja I understand thanks for warning! 8-|

Omg dat is zo dom om hem dan alsnog te zoenen. XD

En heb je dan per definitie al het herpes virus? Als je een koortslip hebt…

Huisarts.

Ja maar die had ik vroeger al, zelfs toen ik nog niet had gezoend weetniet hoe ik die heb gekregen… maar heb het maar 1x in het jaar ofzo niet heel erg.

En ik had hem alsnog gezoend omdat ik begon te twijfelen of dat wel een koortslip was (want het waren nou niet van die hele fadzige opvallende blaasjes ofzo) omdat hij het al zolang had! maar blijkbaar dus wel want het heeft het bij mij ook weer een beetje opgewekt maar is nu al wel weer weg :slightly_smiling_face:

ik heb laatst een kuur gehad hiertegen. Normaal had ik er 3 in de maand en ik ben nu al een maand koortslip-vrij!

moet je nou voordat je iemand gaat zoenen vragen; heb jij het herpes virus :crazy_face: Want dat hebben dan best veel mensen. Maar dat is alleen besmettelijk als het weer opspeelt ofzo? Dit is echt shocking info voor mij hahaha :’)

Voor iedereen die vaker koortslip krijgt; poets voortaan je tanden met paradontax extra fresh, ik heb het sindsdien niet meer gehad! Ook moet je even opletten met producten die je eet (minmogelijk producten met arginine en veel lysine) & kan je lysine met catsclaw bijslikken als je het voelt opkomen :blush: Dit werkt voor mij dus hopelijk ook voor jullie! (Check wel altijd even de bijsluiter bij supplementen ofc) success

Oud topic, slotje