Crush via internet

Oke, er is dus iets gebeurd waar ik totaal geen ervaring mee heb en ik weet niet wat ik moet doen.
Er is dus een meisje waar ik al een lange tijd mee praat via instagram en ik heb ook met haar geskyped. We zijn dus internetvrienden. Ik heb haar veel kunnen vertellen. Zij was ook de eerste die ik vertelde dat ik bi ben, want ik durfde het niet aan mijn echte vrienden te vertellen, want ik was bang voor hun reactie.
Vandaag werd ik wakker en kreeg ik dit berichtje, in het Engels, want ze woont in Amerika. Kort gezegd stond er in: ‘‘I know youre going to see this tomorrow when you wake up but i just wanted to say thank you for being so nice to me because not a lot of people are this nice to me so thank you. you are really pretty and i may have a crush on you but please don’t stop being my friend youre so sweet and i love you. I hope you have a good night sleep.’’

En ik weet dus niet wat ik nu moet doen. Ik bedoel: Ze is een van mijn beste vriendinnen en haar kwijtraken is het ergste wat me kan gebeuren. Ik val op meisjes, ja, en ze is heel leuk, maar om nou een soort relatie aan te gaan met iemand die ik waarschijnlijk nooit in het echt ga ontmoeten, dat kan toch niet? Wat moet ik tegen haar zeggen? Ze zal waarschijnlijk vandaag rond een uur of 8 's avonds weer online komen. Heeft iemand enige ervaring hiermee?

Alsvast bedankt!

Geen ervaring mee, maar gewoon eerlijk tegen haar zijn. Dat ze jouw beste vriendin is, maar dat je niet meer wil vanwege de afstand.

Mee eens

Ik denk dat het al heel veel scheelt dat zij zegt ook de vriendschap niet kwijt te willen. Daardoor weet je, dat wat je ook zegt, zij als het goed is ook haar best blijft doen gewoon vriendinnen te blijven. Ik zou dus gewoon eerlijk zijn, zeggen dat je haar niet op die manier ziet en dat ook niet haalbaar zou zijn, maar dat ze wel belangrijk voor je is en hoopt dat jullie nog lang vriendinnen blijven. Dat snapt ze vast wel!

Het probleem is dat ik haar echt heel erg leuk vind en dan ook hetzelfde voel. Is het verstandig haar alsnog af te wijzen?

Nee, dan niet. Dan kan je alleen zeggen dat je gevoel hetzelfde is, maar dat je het niet ziet zitten ivm de afstand bijv.

Oke, dank je wel

Oke ik weet dat dit gekkenwerk is en dat het waarschijnlijk niet gaat werken door de afstand, maar we zijn samen :grinning:

Aangezien je haar nooit irl hebt gezien zou ik als ik jou was ook goed nadenken over het feit dat je niet verliefd bent/wordt op haar berichtjes ipv op haar.

Sowiezo wordt het heel lastig als je verder gaat ivm de afstand en je hebt elkaar nog nooit irl gezien…

Succes!

Thanks, die succes ga ik wel nodig hebben XD
maar we bellen bijna iedere avond (voor haar begin van de middag) en dus denk ik niet dat het verliefd worden op de berichtjes ipv haar een probleem wordt. En gelukkig is ze pas 13 en ik 14, dus zoenen en alles zijn we toch nog niet aan toe, dus dat wordt geen probleem XD

Thanks voor de hulp!

Hoe heb je haar eig leren kennen?