Crush verliefd op beste vriendin

Hee,

Ik heb al een tijdje een crush, en sinds kort weet ik dus ook van mijn beste vriendin dat zij hem ook leuk vind. Nu is het dus zo dat die crush dus waarschijnlijk verliefd is op mijn beste vriendin. Steeds meer tekenen wijzen er op. En ik ben stikjaloers, ook omdat mijn beste vriendin natuurlijk naar mij komt om over hem te praten en alle dingen die tussen hun gebeuren. :frowning_face:

Wie heeft er tips? Hoe moet ik hier me om gaan? :frowning_face:

Liefs.

Weet zij ook dat jij hem leuk vind? Zo ja, dan vind ik het nogal gemeen dat ze tegen jou over hun praat. Ik zou gewoon aangeven dat je het liever niet wilt horen omdat je ook gevoelens voor hem hebt.

Wist zij dat jij hem leuk vond? Want dan zou het wel aan kutstreek zijn om vervolgens met jou over hem te gaan praten. Daar mag je dan gerust boos om worden, dan wrijft ze het je expres onder neus en is ze geen goede vriendin imo.

Als ze dit niet wist, is het heel lullig, maar dan kun je gewoon niet boos op haar zijn met een goede reden. Zij heeft dan geen idee dat het jou pijn doet. Ik zou er dan eerlijk gezegd ook niks over zeggen, ik zou het zelf heel lullig vinden als mijn vriendin opeens aan zou komen dat zij mijn nu-vriend ook leuk vond/vind. Dan moet je het accepteren, en een goede vriendin voor haar zijn.

Ze weet het dus wel. Ik heb het eerder aan haar verteld dan zij aan mij.
Al die verhalen doen me zoveel pijn. :frowning_face:

Als zij echt wist dat jij hem leuk vond, dus dat je duidelijk hebt gezegd ‘‘ik vind hem leuk’’ en niet dat vage van ‘‘ja hij is wel leuk opzich’’, dan is het heel lullig van haar om achter hem aan te zitten. Al helemaal om vervolgens die verhalen onder jouw neus te wrijven. Heb je er al iets over tegen haar gezegd? Heeft zij zelf wel door dat dit heel flauw van haar is en het jou pijn doet?

da zou ik even flink boos op haar worden. Wat flikt ze je nou zeg. Dat noem ik geen echte vriendin

Aahw ik zit ook in zo’n situatie en heb gister er ook iets op geplaats meer meisjes vonden dat me vriendin gelijk had dus heb ik met de Kindertelefoon gechat en hub begrepen me dus hier hun nummer : 0800 0432 groetjess xx

Ja, ik ga er morgen maar eens met haar over praten. Op whatsapp komt dat vast niet goed over.

Ik ben ook zeker boos, ja. Maar ik wil haar echt niet kwijtraken. Ze is/was echt geweldig, totdat de jongens er in voor kwamen…

Hoe stom het ook is, sommige vriendschappen gaan kapot zodra er interesse in het andere geslacht bij komt kijken. Mijn beste vriendinnetje van vroeger begon op haar 14e heel erg met jongens bezig te zijn, en was ook echt bereidt andere vriendinnen pijn te doen voor de aandacht van jongens. Sommige meiden en vriendinnen veranderen in die levensfase, wat zij je nu flikt kan echt niet en verdien je niet.

Ze heeft me inmiddels toch al geappt. Ze wil me niet voor hem laten vallen, zegt ze. Ondertussen krijg ik toch nog berichten over die ene like op insta die ze kreeg, en dat ze het enige meisje uit de klas was die ooit een like had gehad…

Als zij jou belangrijker vind dan hem, houd ze daar ook mee op. Dat mag je haar gerust zeggen, jij bent hier niet degene die raar doet. Als ik een vriendin beloof dat ik niet achter haar crush aan zal gaan, ga ik haar vervolgens niet alsnog lastig vallen met appjes over hem, daar moet ze gewoon mee ophouden. Ik zou reageren dat als zij jou echt niet wil laten vallen voor hem, ze ook niet meer zulke dingen moet appen.

Ik vind het echt niet kunnen, vooral omdat jij eerder aangaf dat je hem leuk vond. Is er niet zo’n girlcode? Tenzij je natuurlijk heb gezegd dat het oké is, want mijn vriendin was eerst ook verliefd op iemand en later was ik verliefd op hem en heb ik met hem gehad, maar ik heb haar wel een aantal keer gevraagd: Vind je het echt niet erg? Want als je het niet wilt, dan doe ik er niks mee, zeg het asjeblieft tegen me.
Als ze zoiets zei, en jij zegt: Nee joh, geen probleem. dan kan ik haar begrijpen, maar ja… anders dus niet…