crush heeft met mijn zus gezoend

Jaa ik kwam dit weekend iemand tegen op het terras voordat we uit gingen. Hij was met vriendinnen van me en toen ik erbij kwam, vroeg ie aan mij ‘‘jij bent toch het zusje van K.?’’. Dus ik zeg zo ja dat klopt. Toen zei hij, daar heb ik mee gezoend… 4 jaar geleden ofzo. Dat vond ik eerst echt grappig. Toen we uit eindelijk binnen waren was het ook heel gezellig, ik vond hem wel een leuke jongen. Toen ik tegen me zus vertelde (niet dat ik hem leuk vond maar dat ik hem tegen kwam en dat hij dat vertelde) was ze boos en verbaasd. Ik begreep maar niet waarom, maar ze had me verkeerd begrepen. Ze dacht dat ik ook met hem gezoend had (is niet gebeurd helaas). Maar ik vind hem dus wel leuk en probeer met hem in contact te komen, maar mijn zus gaat dit echt niet leuk vinden! Ze heeft al wel 3 jaar een vriend en die zoen met mijn crush betekende niks maar ze vind het niet ‘‘horen’’ dat ik met hem zoen, laat staan iets met hem krijg! Dus hoe ga ik hiermee om?

Ik zelf heb het idee dat het daarom niet met hem ‘‘kan’’ zegmaar. Of kan dit wel? Moet ik er maar gewoon schijt aan hebben? Hij is maar 1.5 jaar ouder en past (zo op eerste gezicht gezien) wel bij mij. Zou hij het (denken jullie) ook als een probleem zien dat hij ooit met mijn zus heeft gezoend, en dan met mij te gaan? En zou hij mij niet te kinderachtig vinden omdat ik ‘‘het zusje van’’ ben en ook nog eens ‘‘van een meisje waar ik ooit mee heb gezoend’’. Hij ziet me wel staan denk ik, want hij kende mij zeg maar eerder dan ik hem, hij zag me namelijk denk ik wel vaker lopen op school. En iemand had mij ooit aangewezen en gezegd dat ik het zusje van K. ben. (dat zei hij toen ik vroeg hoe hij wist dat ik het zusje van K ben) En ik zag hem gister wel op school, en hij lachte wel gewoon (heel lief) naar me…

Wat moet ik doen? Contact met hem zoeken? Zal ik hem toevoegen op facebook? Hij zit daar bijna nooit op en klinkt het niet suf omdat ik ‘‘het zusje van’’ ben? Zal ie het anders als een grapje zien? Ik heb zo veel vragen. Help, ik weet het antwoord niet! Misschien kunnen jullie me helpen? Jullie kunnen misschien niet in zijn hoofd kijken, maar wel naar deze situatie, wat zouden jullie doen?

Help me asjeblieft!

xoxo

update!!!

In de pauze kijkt vaak naar me, en ik betrap hem of hij betrapt mij zegmaar haha. En gisteren kon mijn dag niet meer stuk: hij stuurde me een berichtje op facebook! We hebben een klein gesprekje gehad, hij zei dat ik er afgelopen weekend toen ie me tegen kwam in de stad, dat ik er toen leuk uitzag. (OMGOMGOMGOMG) Maar net was er een vriendin van mij, en van hem, hier met met mij aan het kletsen. Ze zei dat hij met uitgaan echt iedereen probeert te fixen… oke dat wist ik al een beetje. Maar ik denk dat dat niet heel veel betekend want ik heb ook wel eens met mensen gezoend terwijl ik een crush op iemand anders had (niet mee bezig, dat zou ik ook nooit doen) en daarna vond ik mijn crushes altijd nog even leuk (of leuker). Dat hoeft dus niks te betekenen. Ik heb niet tegen die vriendin gezegd dat ik hem leuk vind, en ook niks over ons facebook gesprek. Maar zij kent hem wel goed, en is echt te vertrouwen. Dus zal ik het de volgende keer maar gewoon zeggen? Ik kan via haar achter komen of ie dit bij meerdere meisjes doet… en ik heb trouwens wel gezegd dat ik hem heel knap vind (ik dacht, als ie aan haar vraagt wat ik van hem vind, zit er dat bij) Ik heb ook beschreven op wat voor jongens ik val (ongeveer hem omschreven) Is dit genoeg of moet ik alles vertellen? En…wat dan? Hoe houd ik contact met hem, ik moet toch een beetje hard to get spelen? Mijn zus laat ik hier even buiten, ik zeg het pas als het nog even zo door gaat zegmaar. Maar hoe ga ik met hem om? Dat ie zegt dat ik er leuk uit zag, en dat ie vaak naar me kijkt is toch een goed teken? Of ben ik niet de enige… oke help!

Ikzelf zou kijken naar de gevoelens van je zus. Je kan er nog eens over praten, maar als ze het enorm vervelend blijft vinden zou ik er niet aan beginnen. Familie is het belangrijkste in je leven en daar is zo’n jongen niets bij, er zijn wel meerdere leuke jongen op de aarde

Hier ben ik het mee eens!

Inderdaad. Vraag anders waarom je zus boos werd? Want als het maar een simpele zoen was van: hai zoen doei, dan is het iets te overdreven

Wauw. Je loopt wel hard van stapel met het hele crush gedoe en hij is geschikt voor mij als vriendje gebeuren. Je hebt hem 1x gezien. Chill out.

Praat eerst met je zus, misschien heeft ze wel een goede reden voor haar boosheid.

uhhh, je hebt hem 1 keer gesproken… en het is meteen jouw crush… en jij vindt hem meteen bij jou passen … en jij denkt meteen dat hij jou ook wel ziet staan…uhh ok.

Maar idd, praat met je zus.

Haha ja ik weet het, dat heb ik nou altijd… maar ik wil hem gewoon zo graag beter leren kennen! Alleen mijn zus staat in de weg zeg maar. En ze was geloof ik niet echt boos, maar ze vond het gewoon niet horen

Niet doen. Ik zou het ook niet echt kunnen waarderen als mn zusje met iemand zou krijgen waarmee ik wat gedaan heb, ondanks dat hij inmiddels echt niks meer betekent.

Je hebt hem maar één keer gezien en hij is meteen je crush? En familie gaat altijd voor, praat gewoon met je zus erover. Oh en je zus heeft toch al 3 jaar lang een vriend? Dus ik snap ook niet zo goed waarom ze hierover boos wordt, maar aan de andere kant snap ik haar inderdaad ook wel dus ja.

Gewoon laten gaan, er zwemmen meer visjes in de zee.

Familie gaat inderdaad voor. Maar je moet dit wel kunnen bespreken met je zus. Vraag haar waarom ze boos werd. Ik weet niet hoe close jullie zijn, maar misschien kan je haar ook gewoon vertellen dat je hem wel leuk vindt en dat je hem serieus nog eens zou willen zien? Want misschien heeft ze ook wel respect voor jouw gevoelens en begrijpt ze ook jouw kant van de zaak.

Een jongen zoenen gewoon omdat hij al met je zus heeft gezoend vind ik ook niet kunnen. Maar als je hem leuk vindt, en je wil hiermee verder gaan om te kijken of je hem echt leuk vindt, en je zus heeft er verder niets mee gehad en heeft nu al een lange relatie, dan vind ik dat dit moet kunnen!

Misschien wil je zus je wel ergens voor behoeden, misschien denkt zij dat hij jou pijn gaat doen?

Maar praat met je zus?

Hoezo wil jij perse iets met de oude scharrel van je zus? Er zijn miljoenen jongens. Zoek een ander. Je hebt hem maar 1x gezien zeg.

1 tip voor je: pas op dat hij niet jou gaat gebruiken om terug in contact te kunnen komen (en hierdoor een reden heeft) met je zus…

Edit: praat hierover met je zus. Ik vind het kunnen om een relatie mer die jongen te hebben, het is immers vier jaar geleden…maar loop niet te hard van stapel. (;

Gewoon met je zus praten inderdaad. Ze heeft vast een goede reden waarom ze boos is. Misschien is ze gewoon bezorgd, omdat die jongen misschien nogal een foute jongen is?

Aan de hand van dat gesprek kijken wat je verder wilt.

Als de zoen van 4 jaar geleden niets voorstelde en het puur een principekwestie is, zou ik het persoonlijk wel raar vinden. Als mijn zusje met een ex-(nognieteens)scharrel van me zou zoenen, zou ik er geen probleem van maken :’) Maar misschien is er wel meer aan de hand

Mee eens!

Ik denk dat ik hier wel wat aan heb. Ik ga eerst kijken of ik hem uberhaupt leuk blijf vinden en hij mij ook, voordat ik het aan me zus vertel of dingen erover vraag. Ik vind het namelijk zo stom overkomen, ik vertel haar bijna nooit over wie ik leuk vind. Omdat ze dan altijd gaat vooroordelen en zeggen wat ik wel en niet moet doen terwijl ze diegene niet eens kent. En ook als ze haar zin niet krijgt met iets, gaat ze super kinderachtig dreigen dat ze het anders tegen diegene gaat zeggen (oke de laatste keer dat ze dat deed is 3 jaar geleden, en sindsdien heb ik haar dus nooit meer verteld wie ik leuk vind/vond). Dit klinkt misschien alsof ik een kind van 12 ben maar dat is echt de reden waarom ik haar niks over mijn liefdes leven vertel. En ook als ik iets meemaak met een jongen, maakt ze me zowat belachelijk. Terwijl zij een vriend heeft, zij heeft makkelijk praten. Dus daarom wacht ik denk ik nog even en als het er echt op lijkt dat we elkaar allebei beter willen leren kennen, dat ik het dan pas tegen haar vertel…

Wat vinden jullie ervan? Goed plan?
En oja, zal ik hem toevoegen op facebook? Hij zit daar bijna nooit op, maar ik denk het kan een soort ‘‘teken’’ zijn dat ik hem aardig vind snap je?

De zinnen die ik heb dik gedrukt vind ik nergens op slaan. Ik bedoel wat je zus doet dan, volgens mij is/was ze dan jaloers. En natuurlijk weet ik het niet zeker maar waarom zou ze je anders belachelijk maken? Maar goed dit is ook 3 jaar geleden he, zoals je zelf al zegt. Misschien is ze nu (een beetje) veranderd?

Misschien vindt/weet je zus dat hij niet zo’n goed keuze is, dat hij bijvoorbeeld een player is. Misschien vertelden zijn vrienden dat jij ‘het zusje van’ bent zodat hij zijn ‘setje’ compleet kan maken. Misschien is er ooit meer gebeurd tussen hem en je zus. Misschien is het wel heel kut gelopen tussen hem en je zus, waardoor ze hem niet in de familie wil. Misschien overreageer je een beetje.